14-17 yaş arasındaki ergenlerin yetiştirilme tarzlarına göre öfke ifade tarzlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 14-17 yaş aralığındaki ergenlerin yetiştirilme tutumlarına göre öfke ifade tarzları arasındaki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2014–2015 yılında İstanbul ilinin Ataşehir ilçesine bağlı bulunan bir özel lise içerisinden kız ve erkek öğrencilerin sayıları eşit tutulacak şekilde 14-17 yaş arasındaki öğrencilerin tümü arasından rastlantısal yöntemle seçilen 150 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin öfke ifade tarzlarını incelemek amacı ile `Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarz Ölçeği (SÖÖTÖ)` ve ergenlerin ailelerinin anne baba tutumlarını incelemek amacı ile `Ana Baba Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ve cinsiyetleri ile ilgili veriler araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Mann Whitney U Testi, Bağımsız Örneklem T Testi, Anova Testi ve Kruskal Wallis Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda bireylerin anne babalarından algıladıkları demokratik tutum ölçeğinden aldığı puanlar ile bireylerin öfke dışta ölçeğinden aldığı puanlar arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r=-.177, p<0.05). Bireylerin anne babalarından algıladıkları otoriter tutum ölçeğinden aldığı puanlar ile bireylerin öfke kontrolü ölçeğinden aldığı puanlar arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r=.165, p<0.05).Anahtar Kelimeler : Ergenlik, Yetiştirilme Tarzı, Öfke İfade Tarzı The aim of this study was to determine the relation between the forms of anger expressions of adolescents between ages 14-17 depending upon the childrearing attitudes. The participants of this survey was determined by the accidental sampling method and consisted of an equal amount of male and female students with 14-17 age range from private highschool in İstanbul within 2014-2015 academic year. In order to examine the anger expression styles of the students: `Trait Anger and Anger Styles Scale` and for the attitudes of adolescents parents: `Parenting Style Inventory` were used as data collection tools. The age and gender data of the participating students were collected with `Personal Information Form` which was provided by the researcher. `Independent Samples T Test`, `Mann-Whitney U Test`, `Anova Test` and `Kruskal-Wallis Test` were used to analyze the data. As a result of analysis, it was found that there was a significant and negative relationship between individuals scores in Democratic Attitudes Scale, which they perceived by their parents and the scores they obtained from the Anger-Out Scale (r=-.177, p<0.05). It was investigated that the corrolation between the scores of the Authoritarian Attitudes Scale, that individuals perceived from their parents and Anger Control Scale was positive and significant(r=.165, p<0.05)Key Words : Sex, During Actual Birth, Sociable
Collections