İş doyumu ve etkileyen faktörler (Kahramanmaraş ili 112 acil sağlık çalışanları örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İş doyumu bireyin işine karşı geliştirdiği tutumdur. Çalışanların işleriyle ilgili bir takım beklentileri vardır ve bu beklentilerinin karşılandığı ölçüde doyum sağlamaktadırlar. Verilerin toplanmasında Minnesota iş Doyum Ölçeği ve anket uygulanmıştır.Sağlık kurumları büyük ölçüde insan emeğine dayalı hizmet koludur. Tüm çalışanlarda olduğu gibi 112 Acil Sağlık Hizmetleri çalışanları beklentileri karşılandığı ölçüde doyum sağlamaktadır. İş doyum düzeyi çalışanların verimlilikleri yanında beden ve ruh sağlıklarını da etkilemektedir. İş doyum düzeyi yüksek çalışanlar daha verimli, daha özgüvenli ve iletişimi daha iyi olan bireylerdir. 112 Acil Sağlık Hizmetlerinin etkinliğini arttırmak için çalışanların iş doyumlarını arttırmaya yönelik önlemler alınmalıdır. Bu çalışma dört bölümden oluşmuştur, ilk bölümünde iş doyumu kavramı tanımlanmıştır. İkinci bölümde iş doyumunu etkileyen faktörler açıklanmıştır, üçüncü bölümde sağlık çalışanlarında iş doyumu ve etkileyen faktörler, dördüncü bölümde Kahramanmaraş 112 Acil Sağlık Çalışanlarında iş doyumu ve etkileyen faktörler araştırılmıştır. Anketler Kahramanmaraş il sınırları içindeki 112 personeline uygulanmıştır. 112 Acil Sağlık çalışanlarının güvensiz ortamda çalıştıkları aşırı strese maruz kaldıkları saptanmıştır. Job satisfaction is the attitude which the individual evolves against the job. Workers have some expectations about their jobs. They satisfy as much as these needs to be met. While this research was being done, socio-demographic characteristics and Minnesota Satisfaction Questionnaire were used.Health institutions are the part of the sectors which are mostly based on labor. Like all workers, 112 Emergency Health Care workers get satisfied as their expectations met. Job satisfaction level affects the worker's physical and mental health in addition to their efficiency. Workers with high job satisfaction level are the individuals who are more efficient, confident and endowed with better communication. In order to improve the efficiency of 112 Emergency Health Care Service, precautions intended for increasing the worker's job satisfaction must be taken. This study contains four sections. In the first section, the concept of job satisfaction is described. In the second section, factors affecting job satisfaction are explained. Job satisfaction of health workers and factors affecting the job satisfaction for health workers are defined in third section. In last section, job satisfaction of 112 Health Care workers and factors affecting their job satisfaction are researched. Surveys were performed on the personnel of 112, in Kahramanmaraş city border province. It is determined that 112 Emergency Health Care workers work in unsafe ambient and they are exposed to high stress.
Collections