Analyzing the relation between adhd diagnosed childrens school adherence and perceived academical participation of parents and teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan ortaokul öğrencilerinin anne baba ve öğretmen akademik katılımının öğrencinin okul bağlılığını ne derece etkilediğini tespit etmektir. Ayrıca sosyodemografik özelliklerin ölçek toplam puanlarını anlamlı bir biçimde etkileyip etkilemediğini tespit edip, yorumlar yapılarak literatüre katkıda bulunmak amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Bakırköy İlçesinin Florya, Yeşilyurt ve Yeşilköy ilçesinden seçilen DEHB tanısı konmuş random seçilen 120 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada Sosyodemografik Form, Algılanan Anne Baba Ve Öğretmen Akademik Katılımı Ölçeği ve Okul Bağlılığı Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın modelini betimsel yöntem oluşturmaktadır. Araştırma verilerini SPSS 16.00 programı kullanılmıştır. Araştırmanın hipotezlerinin istatistiksel sonucuna ulaşmak içinse korelasyon analizi yapılmıştır.Araştırma sonucunda DEHB tanısı almış çocukların Okul Bağlılık Ölçeği ile Anne-Baba Akademik İzleme, Algılanan Anne-Baba Akademik Destek, Algılanan Öğretmen Akademik İzleme ve Algılanan Öğretmen Akademik Destek alt ölçeği puanları arasında istatistiksel olarak orta seviyede pozitif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. The main purpose of this research is to determine the relation between Attention Deficit Hyperactivity Disorder diagnosed childrens school adherence and perceived academical participation of parents and teachers. Besides; it was planned to make a remark if sociodemographical features affect the total scale scores in a positive way or not to contribute to the literature. Randomly chosen 120 ADHD diagnosed children from Bakırköy, Florya, Yeşilyurt and Yeşilköy districts in İstanbul province consisted the sample of the research. The sociodemographical form, scale of percieved parent and teachers' academical participation, school adherence scales were applied. SPSS 16.00 program was used for the statistical analysis. Correlation analysis was used for analysis.In the results of the research, a relation which was statically intermediate, positive and meaningful was found between the subscale marks of ADHD diagnosed childrens' school adherence scale and parents perceived accademical monitoring, academic support, perceived teachers accademical monitoring and perceived teacher accademical support. These findings were compared with recent literature.
Collections