Kadın akademisyenlerin kariyer sorunları: Türkiye ve Azerbaycan karşılaştırmalı araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kadınların girmekte, yükselmekte ve erkek meslektaşları karşısında ayakta durabilmekte güçlük çektikleri meslek gruplarının başında `akademisyenlik` gelmektedir. Bugün kadının toplumsal ve ekonomik yaşama en ileri düzeyde katılmanın sağlandığı ülkelerde bile `kadın akademisyen` kavramını yerleştirmek için büyük çabalar harcanmaktadır. yapılan çalışmalarda da bayan ve erkek akademisyenler arasında kariyer gelişiminde rol oynadığı düşünülen öz yeterlikleri açısından hiçbir farklılık saptanamadığı ancak hizmet sektöründe sıkı çalışma, pozitif tutum ve iletişim etkinliği gibi faktörlerin bayanlar için birer sorun ve engel olarak ortaya çıktığı görülmektedir. Bu duruma yol açan pek çok faktör sayılabilir. Toplumsal değerler, kişisel özellikler, kurumsal uygulamalar, aile desteği bunlar arasındadır.Katılımcıların bir kurumun en önemli varlığı olduğu açıktır. Yapılan her türlü düzenlemeler, konulan her çeşit kurallara rağmen kurum performanslarında farklılıklar ortaya çıkmaktadır. Bunun sebebi insan faktörüdür. İcracı olarak değerlendirebileceğimiz katılımcıların her süreçte etkileri bulunmaktadır. Akademisyen Öz-Yeterlik İnancının sağlanmasında katılımcıların önemli bir etken olduğunun savunulduğu bu tez çalışmasında, iki grup incelenmiş ve ikisinde de iş doyumlarının Akademisyen Öz-Yeterlik İnancına direkt etkisi olduğunun tespit edildiği faktörler ortaya çıkartılmıştır. Türk Üniversiteleri katılımcılarının haklar faktöründen, Azerbaycan Üniversiteleri katılımcılarının ise ödüllendirme faktöründen olumlu yönde etkilendiklerinde vatandaşın da memnuniyetinin olumlu etkilendiği sonucuna ulaşılmıştır. To enter the women, and male colleagues in the face of rising early professional groups may have difficulty standing `scholarship` comes. Today, even in countries where women's social and economic life to participate at the highest level providing `women academics` to place the concept is spent great efforts. In studies among male and female academics in terms of self-efficacy are thought to play a role in the career development no difference can be detected, but the service sector in the hard work, one has seen that problem and emerge as an obstacle for women of factors such as positive attitude and communication event. Many factors led to this case can be considered. Social values, personal characteristics, enterprise applications, family support are among them. The most important asset of an organization it is clear that the respondents. any regulation made in spite of all kinds of rules laid arises from differences in corporate performance. The reason for this is the human factor. participants can evaluate as a performer has effects in every process. In the Academic Self-Efficacy this thesis is defended that it is an important factor of the participants to ensure the Faith, the two groups studied, and two of them were also revealed factors that were found to be a direct effect of the Academic Self-Efficacy Beliefs of job satisfaction. Turkish Universities rights of the participants of the factors, the citizens of the Azerbaijan University of respondents positively affected when the reward was concluded factors that positively affected the satisfaction of.
Collections