Üniversite öğrencilerinin kişilik özelliklerinin benlik saygısı ve akademik başarıları ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin Beş Faktör kişilik testi sonucu elde edilen kişilik özellilerinin onların Benlik Saygısı ve Akademik Başarıları üzerinde olası etkilerini incelemektir. Benlik Saygısı insanın kendini yardılayarak elde etdiği, kendine verdiği deyerdir. Kişilik Özellikleri insanı diğer insanlardan ayıran özelliklerinin toplamıdır. Akademik başarı ise kişinin eğitim hayatında gösterdiği başarı düzeyidir. Üniversite öğrencilerinin benlik saygıları Rosenberg Benlik Saygısı ölçeğini kullanarak ve onların Kişilik Özellikleri ise Beş Faktör Kişilik testini kullanarak elde edilmiştir. Üniversite öğrencilerinin akademik başarıları onların son dönem not ortalamaları ele alınarak ölçülmüştür. Üniversite öğrencilerine 66 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Toplam 140 adet anket değerlendirmeye alınmıştır. Beykent üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Lisans düzeyinde eğitim gören birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü sınıf öğrencileri üzerinde araştırma yapılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS For Windows 15.00 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre benlik saygısı ile dışadönüklük, uyumluluk, sorumluluk, açıklık puanları arasında ters yönde zayıf bir ilişki olduğu , duygusal denge puanları arasında ise aynı yönde zayıf bir ilişki olduğu saptanmıştır.Üniversite öğrencilerinin not ortalamları ile Kişilik özellikleri arasındaki ilişkiye baktığımızda öğrencilerin dışadönüklük, uyumluluk, sorumluluk, açıklık puanları not ortalamalarında bağlı olarak anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Fakat duygusal denge puanları üniversite öğrencilerinin not ortalamalarına bağlı olarak anlamlı bir farklılık göstermektedir. Benlik saygısı puanlarına göre baktığımızda; not ortalaması 1,00-2,49 arasında olan öğrencilerin benlik saygısı puanlarının diğerlerine oranla daha düşük olduğu gözlenmiştir. Yapılan analiz sonucuna göre üniversite öğrencilerinin benlik saygısı puanları not ortalamalarına bağlı olarak anlamlı bir farklılık göstermemektedir. The aim of this study is to identify the relationship between Personality Traits, Academic Success and Self Esteem among university students. We used Rosenberg Self Esteem scale to find out student's self esteem level, also we used Five Factor Personality test to find out student's personality traits. For Academic Success we asked students their last semester GPA. Self Esteem is how we value ourselves, how valuable we think we are to the others. . Personality tratits are the total of charactestics, the things that we use to make ourselves unique. Academic Success is the success of the students in their education lifes.Training questionnaire consisting of sixty-six questions were given to the students. One hundred and forty questionnaire forms were evaluated. Our research contains Beykent university, Science and literature Faculty's first, second, third and fourth grade Undergraduate students. We used Spss For Windows 15.00 program to analyze the results. As a result there is a weak, negative relationship between self esteem and extraversion, agreeableness, conscientiousness and openness points of students but there is a weak, positive relationship between self esteem and neuroticism points of students. According to the relationship between Academic Success and Personality Traits of students; there are not significant differences between Academic Success and extraversion, agreeableness, conscientiousness and openness points of students, but there are significant differences between Academic Success and neuroticism points of students. According to the Self Esteem scores, the students whose grade point averages are between 1.00- 2.49 have lower Self Esteem scores than other students. According to the results of analyzes, there are not significant difference between Self Esteem scores of students and their GPA.
Collections