15-18 yaş grubu öğrencilerinin mizah tarzlarının ve sosyal karşılaştırma düzeylerinin, yaşam doyumlarına ve kaygı düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 15-18 yaş grubu öğrencilerinin mizah tarzlarının ve sosyal karşılaştırma düzeylerinin, yaşam doyumlarına ve kaygı düzeylerine etkisini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca mizah tarzlarının ve sosyal karşılaştırma düzeylerinin, yaşam doyumlarının ve kaygı düzeylerinin demografik değişkenlerin, ölçek puan ortalamalarına göre farklılaşıp farklılaşmadığının da incelenmesi bir diğer amaçtır.Bu araştırmada dört farklı ölçek kullanılmıştır. İlk olarak, araştırmaya katılan örneklem grubunun demografik bilgilerini toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Diğer veri toplama araçları Mizah Tarzları Ölçeği, Sosyal Karşılaştırma Ölçeği, Sürekli Kaygı Ölçeği ve Yaşam Doyumu Ölçeği'dir. Veri analizinde SPSS 16.00 Windows paket programı kullanılmıştır. Oluşan verilerin normal dağılıp dağılmadığı ise normallik testi ile gerçekleştirilmiş olup, verilerin normal dağıldığı görülmüştür. Araştırmada veriler normal dağılım sergilediği için parametrik testler kullanılmıştır. Örneklemi oluşturan kişilerin tanıcıtı özelliklerinin belirlenmesi için frekans analizi yapılmıştır. Mizah tarzları ve sosyal karşılaştırma ile yaşam doyum ve sürekli kaygı düzeyi arasındaki ilişkiyi tespit etmek için pearson korelasyon analizi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda `Katılımcı Mizah, Saldırgan Mizah, Kendini Yıkıcı Mizah, Sosyal Karşılaştırma` ile `Yaşam Doyum`, arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamsız bir ilişki tespit edilmiştir. `Kendini Geliştirici Mizah` ile `Yaşam Doyum` arasındaki pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. `Katılımcı Mizah, Saldırgan Mizah, Kendini Yıkıcı Mizah` ile `Sürekli Kaygı` arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. `Sosyal Karşılaştırma, Kendini Geliştirici Mizah` ile `Sürekli Kaygı` arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamsız bir ilişki tespit edilmiştir. This research aim that, to identify 15-18 age group of students of humour style and social of comparison level, the effect of life and anxiety level of satisfaction. Likewise humour style and social comparison levels of life satisfaction and anxiety levels of demographic variables, examination scores differ according to whether the average is another aim.At this research was used four different scale. Firstly, The Personal Information Form was applied prepared by researchers for to collect demographic data of the sample group who join this sample. Other data collection tools are Scale of Humour Styles, Scale of Social Comparison, Scale of Trait Anxiety and last Scale of Life Satisfaction.Descriptive method formed the model of the research SPSS 16 programme is used for research dates. According to the normality test results, the data show normal dissolution, and prametic test are applied. In this research's data showed normal distribution that's why was used parametric tests. Frequency analysis was made for people who compose this sample explanatory determination of properties. Pearson test was used for to identify humour styles and social comparison with life satisfaction and connection between trait anxiety.Finally Participants Humour, Aggressive Humour, Self-Defeating Humour, Social Comparison between ` Life Satisfaction` meaningless relationship at a low level in the positive direction was determined at this research. In this research have been identified `Self-Enhancing Humour` between `Life Saticfaction` a significant positive correlation low levels. In this research have been identified `Social Comparison, Self-Enhancing Humour` between `Trait Anxienty` positive correlation meaningless low levels.
Collections