Kamu ve özel sektörde çalışan öğretmenlerin iş doyumu ve benlik saygısının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı ilköğretim ve ortaöğretim düzeyinde çalışan kamuda görevli öğretmenler ile özel sektörde çalışan öğretmenlerin iş doyumunun ve benlik saygısının karşılaştırılarak incelenmesidir. İkincil olarak, araştırmaya katılan öğretmenlerin iş doyumu ile benlik saygısı değerlendirmelerinin sosyo-demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada iş doyumu Minnesota İş Doyum Ölçeği ve benlik saygısı Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ile değerlendirilmiştir. Bu çalışma için İstanbul'da çalışan ve rastgele seçilen 50 kamu görevlisi öğretmen ile 50 özel sektörde çalışan öğretmen randomize edilmiştir.Katılımcıların 59'u kadın, 41'i erkektir. Çalışma sonucunda `Bekar` olan katılımcıların `Genel Doyum Ölçeği` puanları `Evli` olan katılımcılara göre istatistiksel olarak anlamlı şekilde yüksek bulunmuştur. Diğer değişkenler ile ölçek puanları arasında ise istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. Yaş grupları arasında `Genel Doyum Ölçeği` ve `Dışsal Doyum Ölçeği` açısından istatistiksel açıdan anlamlı fark olduğu gözlenmiştir. Çalışmadaki 30-40 yaş grubundaki katılımcılarda, `Genel Doyum Ölçeği` ve `Dışsal Doyum Ölçeği` puanları, diğer yaş gruplarındaki katılımcılara oranla istatistiksel açıdan anlamlı şekilde düşük saptanmıştır.Sonuç olarak bu çalışmada bekâr olan katılımcıların evli olan katılımcılara göre genel iş doyum düzeninin daha yüksek olduğu, 30-40 yaş aralığındaki öğretmenlerin genel iş doyumu ve dışsal iş doyum puanının daha düşük olduğu bulunmuştur. Benzer araştırmalarda katılımcı sayısı çoğaltılıp daha güvenilir ve net sonuçlar elde edilebilir. The primary goal of this study is to evaluate and compare the self-esteem and job satisfaction of elementary and middle school teachers, who work for government and private sector. The secondary aim is to evaluate whether job satisfaction and self-esteem differences are dependent on socio-demographic factors. In this study, Minnesota Satisfaction Questionnaire is used to evaluate employee satisfaction and Rosenberg Self-Esteem Scale is used to evaluate self-esteem. For this study, 50 government based and 50 private practice based teachers who work in Istanbul are randomized.Fifty-nine of participants were females and 41 of participants were males. In this study, `Single` participants' `General Satisfaction Scale` scores were statistically higher than `Married` participants scale scores. There were no statistically significant relationship between the other factors and the scale scores. There were statistically significant differences in `General Satisfaction Scale` and `Extrinsic Satisfaction Scale` between different age groups. `General Satisfaction Scale` and `Extrinsic Satisfaction Scale` scores were statistically lower in 30-40 years age group compared to other age groups. As a result, single participants' general satisfaction scale score was higher than the married participants' and 30-40 years age group's general satisfaction scale and extrinsic satisfaction scale scores were lower than the other age groups. More reliable and clear results can be obtained by increasing participant number in similar studies.
Collections