Seyrantepe ortaokulu öğrencilerinin algılanan sosyal destek düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ortaokul 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bunun yanı sıra, sosyal destek kaynakları bakımından algılanan aile desteği, algılanan arkadaş desteği veya algılanan öğretmen desteklerinin hangisinin akademik başarıyı yordayıp yordamadığını, eğer yorduyorsa, hangilerinin yordadığını ve derecelerini araştırmaktır.Çalışma grubu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili, Kağıthane ilçesindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Seyrantepe Ortaokulu'nda öğrenim gören 139 (67 kız,72 erkek) öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin yaşı 12-15 arasında değişmektedir. Araştırmada veriler, Algılanan Sosyal Destek Ölçeği'nin Revizyonu: ASDÖ-R ve Kişisel Bilgi Formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmanın bulguları 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin algıladıkları sosyal desteğin ve algılanan öğretmen desteğinin öğrencilerin akademik başarılarını anlamlı olarak yordadığını göstermiştir. Bir diğer deyişle öğrencilerin algıladıkları sosyal destek düzeyi ve öğretmenlerinden algıladıkları sosyal destek düzeyi arttıkça, akademik başarı düzeyleri de artmaktadır. Ayrıca annenin eğitim düzeyi ile algılanan sosyal destek, algılanan aile desteği ve algılanan arkadaş desteği; kardeş sayısı ile algılanan sosyal destek ve algılanan arkadaş desteği arasında ilişkiler bulunmuştur. Bulgular ile ilgili literatüre dayanılarak tartışılmış ve gelecek araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur. The purpTose of the present study is to investigate the relationship between the socialsupport, the 6, 7 and 8th grades students perceive and their academic achievements. Furthermore, it investigates whether perceived family support, perceived peer or perceived teacher support, predict or don't predict sources of social support. If so, which of them predict and their degree.The group of study consists of 139 students (67 female and 72 male) studying at Seyrantepe Secondary School connected to Ministry of Education, in Kağıthane, İstanbul, in 2015-2016 education year. The age of the students ranges between 12 and 15. The data in this investigation was gathered by using the revision of the scale of the Perceived Social Support (PSSS-R) and Personal Information Form. The data found in the present study was analyzed by using SPSS 21.0 program.The findings of the study show that the perceived social support and perceived teacher support of 6, 7 and 8th grades students predict their academic achievement significantly. Inotherwords, when the level of the social support, the students perceive and the level of the social support they perceive from their teachers increase, their academic achievementincreases, too. Besides, relationships were found between the education level of mothers and perceived social support, perceived family support and perceived peer support; the number of siblings and perceived social support and perceived peer support. The findings were discussed according to literature and suggestions were presented for the researchers in the future.
Collections