Havacılıkta ekip kaynak yönetimi (EKY) faktörü, etkin iletişimin insan performansına olan etkisi ve ısrarcılık tutumunun önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ekip Kaynak Yönetimi (EKY) sistemi birçok farklı alanda kullanılan bir ekip oluşturma yöntemidir. Bu yöntemle birlikte kurumların çalışanlarını bir arada tutması ve aralarında koordinasyon kurması amaçlanmaktadır. Başarılı bir iş süreci için EKY, kurumların başvurdukları öncelikli yöntemlerdendir. Bu yöntemi kullanan sektörlerden biri de havacılık sektörüdür. Özellikle sivil havacılık sektöründe EKY, emniyet ve güvenlik açısından son derece hayati bir değere sahiptir. EKY ile havacılık personelinin iletişiminin güçlendirilmesi ve uçuş sürecinin bir parçası olmasına çalışılmaktadır. Bu noktada ise dikkat çeken en önemli unsur ise iletişimdir. İnsan hayatı için değerli bir unsur olarak iletişim, havacılıkta da aynı değere sahiptir. Fakat bu iletişim sürecinde ortaya çıkan sorunların giderilmesi ve uçakta olan bir sorunun ortadan kaldırılabilmesi adına ise ısrarcı bir tutumun söz konusu olması gerekmektedir. Israrcılık, havacılık içerisindeki iletişimde, emniyet ve güvenliğin sağlanması adına önemli bir sorumluluğu ifade etmektedir. Bu tez çalışması, EKY faktörü temelinde, havacılıktaki iletişim sürecini ve bu süreçte ısrarcılığın rolünü incelemektedir. Çalışmanın ilk bölümünde EKY'ye dair kavramsal bir inceleme, ikinci bölümünde havacılıkta iletişim, iletişim sorunları ve ısrarcılık tutumu ve son bölümde ise özel sermaye ve kamu ortaklı bir havayolu şirketinde çalışan 158 uçucu personel ile gerçekleştirilen anket ve sonuçları yer almaktadır.Anahtar Kelimeler : Ekip, havacılık, ısrarcılık, kaynak, yönetim Crew Resource Management (CRM) is a method, which is used in many different areas, of creating a staff. Organizations aim to keep their employees together and to create a coordination between them with this method. CRM is one of the prior methods for organizations for a successful business process. Aviation sector is one of the areas, which use that method. In particular, CRM has a vital role on security and safety issues in aviation sector. It is a purpose to strength the communication of aviation staff and to make each one of them a part of aviation process with CRM. Right in this point, the communication is the most striking factor. As a valuable factor for human being's life communication has the same value for aviation. However, there is a need for an insistent attitude in this communication period to solve general problems and to solve a specific problem in aircraft. Self-assertion means an important responsibility in communication process of aviation to guarantee the security and safety. This study of thesis, in the basis of CRM factor, investigates the communication process in aviation and the role of self-assertion in this process. In the first chapter of study, there is a conceptual investigation on CRM; in the second chapter, there are communication in aviation, communication problems and Self-assertion attitude; in the last chapter, there is a survey, which was realized with 158 aviation employees in a private equity and public-oriented airline company, and its results.Key Words : Aviation, crew, management, resource, self-assertion
Collections