Pazar odaklı örgütsel yetenekler, pazar odaklılık ve firma performansı arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada genel olarak Kaynak Tabanlı Görüş ekolü, pazar odaklı örgütsel yetenekler ve pazar odaklılığın yüksek firma performansı elde etmek amacıyla uyumundan bahsedilmiştir. Bu kapsamda, firma pazar odaklı örgütsel yetenekleri ile pazar odaklılığın firma performansı üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bu amaçla öncelikle kaynak tabanlı görüş, örgütsel yetenekler, pazar odaklı örgütsel yetenekler ve pazar odaklılık literatüre dayanarak açıklanmıştır. Müteakiben pazar odaklı örgütsel yetenekler ile pazar odaklılık, firma pazar odaklılık yaklaşımı ve firma performansı arasındaki ilişkiler analiz edilerek firma performansı üzerine etkileri araştırılmıştır. Bu çalışma için bir araştırma modeli ve buna bağlı hipotezler geliştirilmiştir. Bu araştırma modeli, firma pazar odaklı örgütsel yeteneklerin dört boyutu, pazar odaklılığın üç boyutu ve firma performansı kavramlarından oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin geçerliliği ve güvenirliği 272 işletme yöneticisinden elde edilen veriler ile doğrulayıcı faktör analizi prosedürleri kullanılarak test edilmiştir. Son olarak hipotezleri test etmek için yapısal eşitlik modellemesi metodu kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonucu olarak, pazar odaklı örgütsel yeteneklerin firma performansı üzerinde olumlu etkilerinin olduğu ve pazar odaklılığın, pazar odaklı yetenekler ile firma performansı arasındaki ilişkide ara değişken rolüne sahip olduğu tespit edilmiştir In this study, the harmony of the school of resource-based view, market-oriented organizational capabilities and market-orientedness are generally examined in terms of achieving high firm performance. In this context, the effects of a market-oriented organizational capabilities and market-orientedness on firm performance are investigated. First, resource-based view, organizational capabilities, market-oriented organizational capabilities and market-orientedness are explained based on the literature. Subsequently, the relationships between market-oriented organizational capabilities and market-orientedness as well as market-oriented approach of a firm and firm are analyzed and the impacts of these relationships on firm performance are studied.A research model and associated hypotheses have been developed for the study. The research model consists of four aspects of market-oriented organizational capabilities, three aspects of market-orientedness, and firm performance. Validity and reliability of the measures used in the study are tested using data obtained from 272 business managers and confirmatory factor analysis procedures. Lastly, the method of structural equation modeling is employed to test the hypotheses. As a result of this study, it has been determined that market-oriented organizational capabilities have positive effects on firm performance, and market-orientedness functions as an intermediate variable in the relationship between market-oriented capabilities and firm performance.
Collections