Cafe işletmelerinde canlı müziğin satışlara etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, cafe işletmelerinde pazarlama faaliyeti olarak kullanılan canlı müziğin satışlara etkisini ortaya koyabilmek amacıyla anket yardımıyla tanımlayıcı olarak gerçekleştirilmiştir. Ticari faaliyet gösteren mekânlarda çalınan müziklerin genel olarak tüketici davranışlarına etki ettiği söylenmektedir. Müziğin insanlar üzerinde etkisinin olduğu kanıtlanmış bir gerçektir. Yapılan bazı akademik çalışma sonuçlarına göre mağazalarda müşteri davranışlarının duyulan bir müzik ile ilgili olduğu ve müziğin müşterilerin tercihleri üzerinde etkili olduğu kanıtlanmış durumdadır. Cafeler, insanların genel olarak keyifli vakit geçirmeleri ve aynı zamanda sosyalleşmeleri için gittikleri mekân olarak tanımlanabilmektedir. Cafelerde müşterilerin keyifli vakit geçirmelerini sağlamak için çeşitli hizmetler sunulmaktadır. Canlı müzik hizmeti de bunlardan biridir. Genel olarak birçok cafe de sunulan bu hizmetin asıl amacı cafe'nin satışlarını arttırmak ve pazarlamasını yapmaktır. Araştırma Beşiktaş bölgesinde 200 müşteri ve 100 cafe sahibi ile yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre canlı müziğin cafe satışlarına istatiksel olarak anlamlı ve olumlu bir etkisi vardır. This research was conducted as a descriptive survey with the aim of revealing the impact of live music used as a marketing activity in cafe businesses. Music played in commercial venues is said to have an impact on consumer behavior in general. It is shown by academic studies that people are influenced by music. As evidenced by academic work, customer behavior is related to music being played in a department store and that music influences the preferences of the customers. Cafes can be defined as places where people are generally enjoy themselves and socialize Various services are provided in cafes to ensure that customers have a pleasant time. Live music service is one of them. The main goal of this service, which is generally offered at many cafes, is to increase sales. The survey was conducted face-to-face with 200 customers and 100 cafe owners in Beşiktaş region. According to the results obtained, there is a statistically significant and positive relationship between live music and cafe sales.
Collections