Sosyal medya pazarlamasının kültür turizmine etkisi: Tüketici davranışları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme, artan rekabet ortamı, turizm faaliyetlerinin ülke ekonomisine olan katkısı ve turizm işletmelerinin mevsimsel talep dalgalanmalarından olumsuz yönde etkilenmesi turizm faaliyetlerinin 12 aya yayılması gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Turizm faaliyetlerinin 12 aya yayılmasında kültür turizminin önemli bir etkisi bulunmaktadır. Değişen dünya ile birlikte turistik faaliyetlerde de önemli değişiklikler meydana gelmiştir. Artık bireyler, destinasyon seçimi yaparken o yerin tarihsel ve kültürel değerlerini ön planda tutmaktadırlar. Gelişen teknolojinin bir sonucu olarak sosyal medya kullanımı, bireylerin gidecekleri yer hakkında bilgi toplamalarında önemli bir kaynak olmaktadır. Turist profilindeki bu değişim, turizm işletmelerinin de sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanmalarına neden olmuştur. Özellikle pazarlama faaliyetleri amacıyla kullanılan sosyal medya kanalları sayesinde turizm işletmeleri geleneksel medya kanallarına oranla daha az maliyetli bir şekilde tüketicilere ulaşabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin kültür turu seçiminde sosyal medya ve sosyal medya pazarlama uygulamalarının ne ölçüde etkili olduğunun belirlenmesidir. Çalışmanın analiz kısmında sosyal medya pazarlamasının kültür turizmine etkisini belirlemek amacıyla hazırlanan anket formları, İstanbul'da yaşayan, sosyal medya kullanan ve kültür turizmine katılan kişiler tarafından cevaplandırılmıştır. 393 kişinin vermiş olduğu cevaplardan elde edilen veriler SPSS paket programı yardımıyla istatistikî işlemlerden geçirilerek analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sosyal medya pazarlama uygulamalarının tüketicilerin kültür turizmi seçiminde etkisi bulunmamaktadır. Globalization, increasing competition, the contribution of tourism activities to the country's economy and the negative impact of seasonal demand fluctuations on tourism businesses have led to the necessity of spreading tourism activities to 12 months. Cultural tourism has an important impact on the expansion of tourism activities to 12 months. Along with the changing world, important changes have also occurred in tourist activities. Now individuals foreground the cultural and historical values of the place while choosing a destination. As a result of the developing technology, social media is an important source of information for individuals about the destinations they go. This change in the tourist profile has led tourism operators to use social media actively. Especially by using social media channels for marketing activities, tourism companies can reach consumers with less cost than traditional media channels.The purpose of this study is to determine the effect of social media and social media marketing practices on consumers' cultural tour selection. In the analysis part of the study, questionnaire forms which were prepared to determine the effect of social media marketing on cultural tourism were answered by the people who live in Istanbul, use social media and participate in cultural tourism. The data obtained from the answers given by 393 people were analyzed and interpreted by statistical procedures with the help of SPSS package program. According to the results of the research, social media marketing applications have no effect on consumers' cultural tourism selection.
Collections