12-13 yaş ergenlerde öfke ve öfke dışavurumunun depresyon düzeyleriyle ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ergenlerde öfke ve öfke dışavurumunun depresyon düzeyleriyle ilişkisinin incelenmesidir. Veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Anket formu demografik özelliklere ilişkin sorulardan, Sürekli Öfke Ölçeği ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği ve Beck Depresyon Ölçeğinden oluşmaktadır. Araştırmanın evrenini Özel Kartal Ahmet şimşek Koleji Ortaokul sekizinci sınıf TEOG öğrencileri (12-13 yaş) oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini basit tesadüfi yöntemle seçilmiş 90 öğrenci oluşturmaktadır. Veri analizi SPSS 16 paket programında yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı istatistiklerden ve ilişki testlerinden ve regresyon analizinden faydalanılmıştır. Çalışma sonucunda, araştırmada yer almış ergen bireylerin sürekli öfke dışavurumu ve içte tutulan öfke düzeylerinin yüksek bulunmuştur. Ayrıca, öfke dışavurumu ve içe tutulan öfke düzeylerinin depresyon düzeyleriyle pozitif yönde ilişkili olduğu belirlenmiştir. The objective of this study is to investigate the relationship of anger and anger expression with depression levels in adolescents. A questionnaire form was used as data collection tool. The questionnaire form consists of questions about demographic characteristics, State-Trait Anger and Anger Expression Inventory and Beck Depression Scale . The population of the study consists of eighth grade students (12-13 years of age) in Private Kartal Ahmet Şimşek Middle School. The sample of the study consists of 90 students selected using simple random sampling. Data analysis was performed with SPSS 16 software. Descriptive statistics and relationship analysis and regression analysis were used to analyse the data. Based on the results of the study, it was determined that adolescents had high levels of trait anger and unexpressed anger. Results also revealed a positive relationship of anger expression and unexpressed anger levels with depression levels.
Collections