Din öğretiminde dinden öğrenme yaklaşımı: Müttaki kavramı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlk olarak 1975?de Michael Grimmit ve Garth Read tarafından ortaya atılan `Dinden Öğrenme Yaklaşımı?, bu iki ismin bireyi ve bireyin tecrübesini önceleyen eğitim felsefelerinden dolayı din eğitimi modelleri içerisinde `insanî din eğitimi? yaklaşımı olarak ele alınmıştır. Eğitimin genel hedeflerine ulaşmada dinden de katkılar edinmiş olmanın gereği üzerine vurgu yapan yaklaşımın, bireyin ahlâkî ve manevî gelişimine katkıda bulunma ve farklı dinî tecrübeler ışığında bireyin sosyalleşmesini sağlama gibi hedeflerinin yanı sıra bireye eleştirel bilinç kazandırma gibi hedefleri de vardır. Farklı dinlerin bir arada yaşandığı çok dinli ve çok kültürlü toplumlarda `ötekine bakış? ın nasıl öğretilmesi gerektiğine dair ipuçları içeren yaklaşım, ilgilileri ?İnsan olmak ne demektir?? temel sorusu üzerinde düşünmeye davet etmektedir.Kur?an? ın ?İnsan olmak ne demektir?? sorusuna verdiği cevaplardan bazılarının `müttaki? lerin Kur?an? da yer verilen özellikleri arasında yer aldığı bilinmektedir. Çalışma bu anlamda Grimmit? in üzerine düşünmeye davet ettiği en büyük paydalardan biri olan `insan olmak? temel sorunsalının Kur?an perspektifinden ele alınışıdır. Çalışmada müttakilerle ilgili olarak Kur?an? da yer verilen ayetlerde hatırlatılan özelliklerle insanın varlık şartları arasındaki uyuma dikkat çekilmiştir.Anahtar Kelimeler: Dinden Öğrenme Yaklaşımı, Müttaki, Din Eğitimi Among the other religious education models, the `learning from religion? approach , which was firstly put forward by Michael Grimmit and Garth Read in 1975, was called as `humanitarian religious education? because of these two names philosophy of education that gives the priority to the the experiences of individuals and individuals themselves. While this approach emphasizes the religion?s contribution to education for reaching its general aims, it also aims moral development, socializing in the light of various religious experiences and critical consciousness. This approach teaches how `the other? must be seen in multi-cultural and multi-religious communities. It also invites the relevant people to think on the question of ?What does it mean to be human ??. Some of the answers that has given to the question of ?What does it mean to be human?? have a part in Quran as properties of Muttaqun. This work deals with Grimmit?s invitation to think on ?What does it mean to be human?? within the perspective of Quran and also involves the accord between human givens and Quran verses.Key Words: Learning From Religion Approach, Muttaqi, Religious Education
Collections