Hiperaktif çocukların davranış bozuklukları ve akademik öğrenmeleri ile ebeveyn tutumları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında hiperaktif çocukların akademik öğrenmeleri ve sosyal uyumları ile ebeveyn tutumlarının arasındaki ilişki ele alınmıştır. Hiperaktif çocuklar tüm duygularını kontrol edemedikleri hareketleri ile yaşarlar. Mutlu, mutsuz, öfkeli, heyecanlı tüm anlarında içlerinden gelen hareketli olma durumları sergilenir. Bu durumda hiperaktif çocuklara bilgi aktarımı yapmak, onların davranışlarını anlayıp istedikleri şekilde cevaplar verebilmek daha çok titizlik gerekmektedir. Tüm bu durumlar sonucunda böyle bir araştırma ortaya çıkmıştır. Araştırma, anaokulu ve ilkokul a giden hiperaktif çocuklar üzerinde yapılmıştır. Okula gitmeleri, sosyal gelişimlerini daha rahat izleyebilmek için göz önüne alınmıştır.Araştırma da çeşitli ebeveyn tutumlarının hiperaktif çocukların davranışlarını, tepkilerini, bilgiyi öğrenmelerini, yönergelere karşı tepkilerini nasıl etkiliyor diye bakılmıştır. Sosyal ortamlar da aktif, pasif, çekingen, lider olmak gibi davranışlar çocukların ebeveynlerinin tutumları ile fazlası ile alakalıdır. Anne ve babaların demokratik davranmaları hiperaktif çocukları nasıl etkiliyor, ilgisiz kayıtsız davranmaları nasıl etkiliyor, aşırı ilgili davranmaları, fazla fedakar davranmaları nasıl etkiliyor diye bakılmıştır. Olumlu ve olumsuz birçok sonuç bulunmuştur. In this thesis study, the relationship between academic learning and social adaptations of hyperactive children and parental attitudes is discussed. Hyperactive children live with movements they can not control all their emotions. Happiness, unhappiness, angry, excited moments of happiness are exhibited in all moments. In this case, it is necessary to be more careful to transfer information to hyperactive children, to understand their behavior and to respond in the way they want. As a result of all these cases, such research has emerged. The research was conducted on hyperactive children going to kindergarten and primary school. Going to school has been taken into consideration to make social development more comfortable.The research also looked at how various parental attitudes affect the behavior, reactions, learning of knowledge, and reactions to hyperactive children. Behaviors such as being active, passive, shy, and leader in social environments are related to the attitudes of the parents of the children. How democratic behaviors of parents influenced hyperactive children, how they affect indifferent behaviors, how they behave extreme, how they affect their self-sacrifice. Many positive and negative results were found
Collections