Çalışma hayatında örgütsel bağlılık ve iş tatmini
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örgütsel bağlılığı geliştirmenin ve nitelikli işgücü istihdamını sağlamanın, örgütlerin eğitim harcamaları, işgücü kaybından doğan tazminatlar, yeni personel arayışı ya da personel kaybı gibi katlanmak zorunda oldukları maliyetleri düşürebileceği düşünülmektedir. Hemşirelerin; görevlerine, çalıştıkları kuruma, bağlı oldukları örgüte yönelik olumlu işlevsel duygu aynı zamanda düşüncelere sahip olması kişisel anlamda kendilerini iyi hissetmelerinin yanı sıra onların örgütlerine bağlılıklarını, çalıştıkları kurumda verimli çalışmalar yapmalarını sağlamakta, aksi takdirde hemşirelerin iş tatmin düzeyleri düşerek kurumun ve iş görenin verimliliği olumsuz etkilenmektedir.Hemşirelerin çalışma hayatında örgütsel bağlılık ve iş tatmini düzeyleri sağlık kurumlarındaki hizmet kalitesini, verimliliği ve hasta memnuniyetini önemli ölçüde etkileyecektir. Sağlık örgütü yöneticilerinin, sağlık çalışanlarının karşılaştıkları zorluklara çözümleyici yaklaşmaları ve değişen yönetim sürecinde kuruma optimum düzeyde fayda sağlayacak şekilde adapte olması gerekir. Araştırma hemşirelerin örgütsel bağlılık ve iş tatmini düzeylerinin incelenmesi, aralarındaki ilişkinin tespit edilmesi, hastanelerde mevcut olan sorunlara karşı gerekli önlemlerin alınması açısından son derece önemlidir. It is thought that improving organizational commitment and providing qualified work force employment can reduce the amount of educational costs, compensations from work force loss, the search of new employees or personnel loss which organizations have to face. Along with, nurses, having good, functional feelings and ideas to their organization and company not only makes them to feel positive but also makes them work beter and more productive; otherwise, the job satisfaction of nurses will decrease and the productivity of the wage earner will be affected negatively.The organizational commitment and job satisfaction of nurses will dramatically affect the quality of service, productivity and satisfaction of patients in medical institutions. Health organization administrators ought to adapt according to the problems the personnel faces, analytic approaches and changing management process, in the optimum level of handiness. The study is critical in terms of analysing the level of organizational commitment and job satisfaction, identifying the relationship between them and taking precautions to the problems faced in hospitals.
Collections