المديح في شعر ابن حمديس الصقلي
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşbu araştırma (el-medihu fi'iş-şi'ri İbni Hamdîs es-Sakali) Objektif Sanatsal Araştırma adı altında olup birinci bölümün birinci kısmında doğup yetiştiği anavatanı olan Sicilya'dan başlayarak sonra Endülüs ve Afrika'ya taşınan şairin yaşadığı dönemin evreleri boyunca siyasal ve kültürel bakımdan yaşamı ele almaktadır. İkinci kısımda ise doğup yetişmiş olduğu, ailesi ve dostları ile beraber yaşamış olduğu ve içinde şiirlerinin özellikleri belli olduğu vatanı Sicilya'da hayatı üzerinde durulmaktadır. Gençlik çağına gelince ise Endülüs'e gidip şiir yeteneğini ortaya çıkarıp Emir Mutemed İbni Abbad divanında edebi ün kazanmıştır ve emirin özel şairi olmuştur. Murabıtların Emiri olan Yusuf Bin Taşvin tarafından Mutemedin devletinin çöküşünden sonra İbn Hamdis Afrika'ya ayrılmıştı, orada ailesi ve vatanından ayrı düşerek ölene kadar orada kalmıştı. İkinci bölümde ise İbni Hamdis'in methiyelerinde kullandığı en önemli konular ele alınmıştır. Şair, öncelikle methettiği kişiliğin yiğitliğine önem vererek en sık kullanılan konu idi. İkinci derecede ise cömertlik geldi, ondan sonraki derecede ise din gelmektedir. Diğer konuları ise ahlak, soy ve soyluluk, sabır, bilim, marifet, adalet ve diğer konular da dâhildir. Üçüncü bölümde şairin methiyeleri sanat bakımından ele alınmaktadır. Üçüncü bölümün birinci kısımda, Arapçalaştırılmış ile garip sözcükler, miras olan adlar dağarcığı incelenerek soru kipi, emir kipi, ünlem, pekiştirme, olumsuz kipi, ayrıca, kırık çoğul, yeğleme sıfatı, ismi fail gibi morfoloji ile belagat üslupları üzerinde durulmaktadır. İkinci kısımda şairin methiyelerinin içerdiği beyân imajı ele alınarak; muhtelif teşbih türleri, istiare-i temsiliye ve beyan istiaresi, kinaye konular tartışılmaktadır. Şair, şiir imajı yaratmak için teşbih ve istiare gibi bu şiir imajları methiyelerinde değişik bir şekilde kullanmıştır. Üçüncü kısım ise müzik ve aruz vezinleri, kullanılan dış musikisi, şiirsel vezin ile kafiye, kafiye harfi ele alınmıştır. Şair methiyelerinde en çok kullandığı vezinler şiirin uzun vezinleri, bununla beraber tam cinas ile gayri tam cinas olarak cinasın iki türünü içeren iç musikisi kullanmıştır. Gayri tam cinas, tam cinastan daha ağır gelmesi çok açıkça bellidir. Tekrar konusuna gelince de harf tekrarı, sözcük tekrarı ile cümle tekrarı konuları tartışıldı. Tekrar konusu ardından da şairin methiyelerinde geçen reddi icaz ila alsudur. Araştırmacı, şair İbni Hamdis'in methiyeleri üzerinde derin araştırma sonucu olarak varmış olduğu sonuçlar ortaya çıkarılarak en önemli tavsiyeler ilave edilerek araştırmaya son verilmiştir. This tagged study came in (praise in the poetry of Ibn Hamdis al-Sicily), which is an objective and technical study. The first section of the first chapter of this study dealt the era of the poet, who lived in from aspect of political and cultural stations. Ibn Hamdis born in Sicily, and grew up between his family and his lovers. Consequently, he was move to Andalusia and Africa. The second section of this study involved the poet's life in Sicily, where his poetry started and has gone to Andalusia when he became in his youth to show his poetic talent and to achieve literary fame for himself and this has achieved in the flagstone Prince al-Mu'tamid Ibn Abbad and became a special poet for him. After al-Mu'tamid state ended by Almoravid leader Yusuf Ibn Tashfin, Ibn Hamdis went to Africa and lived there away from his family and his country until he died. Chapter two of this study pointed on the most important topics that Ibn Hamdis have used in his praise poems. Poet has focused firstly on the adjective of courage, generosity and lastly on the religion, respectively. In addition, this chapter pointed to different topics such as morality, parentage, dream, science, knowledge, justice. The first section of third chapter included lexical vocabularies of traditional names, strange and foreign words that used by the poet. Furthermore, the styles of rhetorical of question and commands, emphasis and negation, the cracker collection as well, and preference verbs and the name of the subject has been used in his poems. The second section came with topics such as the illustrative image for his commendatory poems, where the likening in his included kinds, and the borrowing in nature of metaphor. In addition, Metonymy had also pointed in this section, which the poet hired these topics to create a poetry in praise. Third section of third chapter came with music, weights, external music, the poetic metre and rhythm, the Ruwi symbols, and the long seas, which extensively used in his poem by Ibn Hamdis. Moreover, this section included internal music which included paronomasia and its types (complete and incomplete), and he used incomplete paronomasia more complete one, repetition of letters, words and sentence were used as well. Finally, this study concluded with the most important findings, recommendations and references through study of the praise poems of Ibn Hamdis.
Collections