Kamu kurumlarında iş etiği ve sosyal sorumluluk algıları, TRB-1 bölgesinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde 2000'li yıllardan sonra özellikle özel sektörün de kamusal alanda hizmet vermeye başlaması ile kamu kurumlarının hesap verilebilirlikleri sorgulanmaya başlanmıştır. Gerek bilgi teknolojilerindeki gelişmeler gerekse iletişim araçlarının yaygınlaşması, kâr amacı gütmeyen bu örgütlenmelerin salt amacı olan kamu hizmetinin dışına çıkıp çıkmadığını veya bu hizmeti sunarken hangi kriterleri uyguladığı gibi sorular toplumun oldukça geniş bir kısmı tarafından sorulmaya başlanmıştır. Bununla beraber hükümetlerin topluma karşı sosyal sorumlulukları olup olmadığı, sosyal devlet olma gereklerini yerine getirmenin bu bağlamda yeterli görülüp görülmediği tartışılmaya başlanmıştır. Gelişmeler üzerine hükümetler tarafından da bu anlamda çeşitli adımlar atılması gerekli görülmüştür. TRB-1 bölgesinde uygulaması yapılan bu çalışmanın birinci bölümünde kamu kurumları incelenmiş, bu kurumların türleri, idari dağılımları ve özel sektörden ayrılan yönleri ele alınmıştır. Birinci bölümün devamında etik kavramı üzerinde durulmuş etik teorileri ve iş etiği kavramı incelenmiştir. Sonrasında ise kamu kurumlarında iş etiği ve bunun ülkemizdeki yansımaları incelenmiştir. İkinci bölümde sosyal sorumluluk kavramı, kuramları ve kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları incelenmiştir. Bu alanda dünyada ve ülkemizde yapılan çalışmalar mercek altına alınmıştır. Üçüncü ve son bölümde ise TRB-1 bölgesinde kamu kurumlarında yönetici ve dengi pozisyonlarda çalışanlar ile etik ve sosyal sorumluluk algıları üzerine anket çalışması yapılmıştır. Uygulamanın çıktıları araştırma bulgularında tablolar halinde yorumlanmıştır. Araştırma bulgularından yola çıkarak sonuç ve öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kamu Kurumu, İş Etiği, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, TRB-1 As private sector has started to operate in public sphere especially after 2000s, the accountability of public institutions has been questioned. As developments in information technologies and mass media became widespread, a large segment of the society started to question whether these organizations go beyond their only aim which is public service, and what criteria they use to do public service. However, it has been discusses if governments have social responsibility for the society and whether it is regarded enough to do what is necessary as a social state. In this sense, various steps are thought to be necessary to take by governments.In the first chapter of this study, application of which is performed in the TRB-1 region, public institutions have been examined; the kind and administrative distribution of public institutions and distinctness of them from private sectors have been studied. Also, in the first chapter, the concepts of ethics, ethics theories and business ethics have been discussed. Afterwards, business ethics at public institutions and its reflection in our country have been studied. In the second chapter, the concept and theory of social responsibility and institutional social responsibility have been studied. The studies in that field, which have been conducted in our country and the world, have been examined. In the third and last chapter, a questionnaire has been made on administrators and their equivalents working at public institutions in TRB-1 region, and perception of social responsibility. The results of questionnaire are interpreted by tables. On the basis of the findings of the research, the results and proposals are provided.Key words: Public institution, Business ethics, Institutional social responsibility, TRB-1
Collections