Hizmetkar liderlik; Turizm sektöründe bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hizmetkar Liderlik modeli, Sosyal Bilimlerde, İşletme Bölümünün altında Yönetim ve Organizasyon 'un temelini oluşturan Lider ve liderlik kavramları, Liderlik çeşitleri, liderlik teorileri yaklaşımları, Modern yaklaşımlarının uzantısında incelenerek ele alınmıştır. Bu araştırmanın amacı Turizm sektörü çalışanlarında Hizmetkar Liderlik Modelinin bilinirliği ve düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırma Antalya Bölgesinde bulunan üç ayrı beş yıldızlı otellerde çalışan personelin gönüllü katılımı ile 319 kişiye yapılmıştır. Geçerli Anket sayısı 301 'dir. Araştırmada elde edilen verilerin toplanması için iki bölümden oluşan anket formu kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan anket formunun birinci bölümünde katılımcıların demografik özelliklerinin belirlenmesi için 4 adet soruya ek olarak turizm sektöründeki çalışma süresi, çalıştığı departman, liderlik ile ilgili bir eğitim veya toplantıya katılma durumu, hizmetkar liderlik hakkında bilgisi olması soruları sorulmuştur. Anketin ikinci bölümünde katılımcıların Hizmetkâr Liderlik düzeylerini belirlemek için beşli likert tipli ölçek sunulmuştur. Araştırma sonucunda Hizmetkâr Liderlik Algıları ile İlgili İfadelere Bağlı Ortalama ve Standart Sapma Değerleri incelendiğinde, Hizmetkar Liderlik algılarının eğitime göre yüksek olduğu belirlenmiştir. Bu bağlamda Hizmetkar Liderliğin bilinirliği ve bunun geliştirilerek rol model Liderlik olmasına katkı sağlanmaya çalışılmıştır. Servant Leadership model, Social Sciences, Business Administration under the Management and Organization under the leadership and leadership concepts, Leadership types, leadership theories approaches, Modern approaches are examined in the extension of the purpose of the purpose of this research is to identify the level and level of Servant Leadership Model in the employees of the tourism sector. The study was conducted on 319 people with voluntary participation of the personnel working in three different five star hotels in Antalya Region. The number of valid questionnaires is 301. Two-part survey form was used to collect the data obtained from the study. In the first part of the questionnaire used in the study, in order to determine the demographic characteristics of the participants, in addition to 4 questions, the questions about the working time in the tourism sector, the department in which they work, the participation in a training or meeting in leadership, and the knowledge of the servant leadership are asked. In the second part of the questionnaire, a five - point Likert type scale was presented to determine the level of Servant Leadership of the participants. When the average and standard deviation values related to expressions related to servants' perceptions of servant leadership were examined, it was determined that Servant Leadership perceptions were high. In this context, it has been tried to contribute to the recognition of Servant Leadership and to be a role model Leadership.
Collections