الممتلكات العامة وحمايتها في الشريعة الإسلامية والقانون الدولي
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kamu malları, sadece bir şahsın veya bazı şahısların mülkiyetinde olmayan, herkesin malı olan ve ondan yararlanma hususunda herkesin eşit olduğu şeylerdir. Buna örnek olarak cami, okul, yol, park, kamu araçları, uçak ve gemi gibi sivil hükümetin tesisleri, kamu yerleri, su ve elektrik gibi vatandaşların maslahatı için devletin inşa ettiği araç gereçler verilebilir. Genel olarak korunma mekanizması ile ilgili İslam hukukunda esas alınan naslar ve kaideler, kamu mallarının korunması ve onlara her hangi bir zararın verilmemesine kaynaklık teşkil etmektedir. Korunması açısından kamu malları, İslam hukukunda büyük bir öneme haizdir. Cami, yol, köprü, okul, hastane, arkeolojik alan, müze, saldırı durumunda veya silahlı çatışmalar esnasında söz konusu yerlerden alınan veya çalınan şeyler, korunması gereken kamu mallarındadır. Ayrıca ister küçük olsun ister büyük olsun, ister insanlar doğrudan ondan yararlansınlar ister yararlanmasınlar kamu mallarına zarar veren her hangi eylem, onu tamamen bozma hükmündedir. Kamu malları, uluslar arası kültürel ilişkilerde en fazla önem verilen alanlar arasında yer almaktadır. Bunlar aynı zamanda `kültürel varlıkların korunması` adı altında uluslararası himaye altındadır. Kültürel varlıklar, medeniyet ve milli kültürün ana unsurlarındandır. Ancak aslı, tarihi ve geleneksel ortamı hakkında mümkün olan bir kısım malumat elde edildikten sonra kültürel varlıkların değeri söz konusu olur. Başka bir ifade ile kültürel varlıklar, askeri amaçları taşımayan tesisler ve sivil nesnelerdir. Dolayısıyla fabrika, mühendislik yapılar, köprüler, çiftlikler, hastahaneler, ibadet yerleri ve okul gibi genel olarak sivil amaçlar taşıyan yapısı, konumu, amacı ve kullanımı bakımından aktif bir şekilde askeri amaçları olmayan nesnelerdir.Anahtar Kelimeler:Kanun, mezhep, kamu malları, kural, himaye, İslam hukuku Public goods are property of everyone, not only the property of one person or somepersons. It is something that everyone is equal in their use of public goods.Examples of publicgoods include civilian government facilities such as mosques, schools, roads, parks, publicvehicles, airplanes and ships, public places, utilities constructed by the state for thecompensation of citizens such as water and electricity.The fundamentals and principles that arebased on Islamic law in relation to public goods in general constitute a source of protection ofpublic property and of not giving any harm to them.In terms of protection, the public goods havea big prefix in Islamic law.Mosques, roads, bridges, schools, hospitals, archaeological sites,museums, where things are taken or stolen in the event of an attack or armed conflict, are publicproperties that must be protected.In addition, any action that harms public goods, whether smallor large, whether directly benefiting or benefiting from it, is considered complete destruction ofpublic goods.Public goods are among the most important areas of international cultural relations.At thesame time, it is under international protection under the name of `protection of culturalassets`.Cultural assets are the main elements of civilization and national culture.However, thevalue of cultural assets comes to the fore after some information is available about the real valueof cultural assets, their historical and traditional environment.In other words, cultural assets arefacilities and civilian objects that do not carry military purposes.So that factories, engineeringbuildings, bridges, farms, hospitals, places of worship and places such as schools are structureswith no military purposes in terms of purpose, purpose and use.KeywordsPublicgoods, mosques, public property, roads, protection of culturalassets, Islamiclaw
Collections