İşletmeler açısından sosyal medya pazarlamasının önemi: Havayolu yolcularına yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı yolcularının sivil havayolu işletmelerinin sunduğu hizmetlerin algılanmasında sosyal medya pazarlamasının etkilerini araştırmak ve yolcuların sivil havayolu işletmelerinin sosyal medyadaki içerik paylaşımlarına yönelik algılarını değerlendirmektir. Araştırma yöntemi olarak nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada Sosyal Medya Pazarlaması Ölçeği kullanılmış ve 251 yerli yolcuya uygulanmıştır.Araştırmada sosyal medya pazarlaması ölçeğinin beş alt boyuttan oluştuğu tespit edilmiştir. Bu boyutlar, bilgi edinme, paylaşım ve aidiyet, etkileşim, kullanım ve değerlendirme boyutlarıdır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre araştırmaya katılan yolcuların Sosyal Medya pazarlaması Ölçeği alt boyutlarının ortanın üzerinde bir ortalamaya sahip olduğu ve kullanıcıların sosyal medya pazarlamasına olumlu yaklaştığı tespit edilmiştir. Yolcularının cinsiyetleri, eğitim durumları, gelir durumları, Sosyal Medya Pazarlaması alt boyutlarında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Bununla birlikte, yolcuların yaşlarına göre Paylaşım ve Aidiyet ile Kullanım alt boyutunda, medeni durumlarına göre Paylaşım ve Aidiyet alt boyutunda, yolcularının sosyal medya sitelerini gün içi ziyaret etme sıklığına göre Paylaşım ve Aidiyet boyutunda ve yolcularının sosyal medya sitelerini gün içi ziyaret etme süresine göre Kullanım boyutunda anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Yapılan korelasyon ve regresyon analizinde sosyal medya pazarlama ölçeğini oluşturan alt boyutların birbiri ile pozitif yönde ilişkisi olduğu ve sosyal medya pazarlamasının yolcular tarafından kullanılmasının değerlendirme, paylaşım ve aidiyet, etkileşim ve bilgi edinme boyutları tarafından %73,9 oranındaki açıklandığı saptanmıştır. Araştırmanın sonunda elde edilen bulgulara yönelik olarak öneriler geliştirilmiştir. The aim of this study is to investigate the effects of social media marketing on the perception of the services offered by civil airline companies and to evaluate the perceptions of passengers on the content sharing of civil airline businesses on social media. Relational screening method, one of the quantitative research methods, was used as the research method. Social Media Marketing Scale was used and applied to 251 domestic passengers.In the study, it was determined that the social media marketing scale consists of five sub-dimensions. These dimensions are information acquisition, sharing and belonging, interaction, use and evaluation. According to the findings of the study, it was found that the subscales of the Social Media Marketing Scale of the passengers participating in the research had an average above the average and that the users approached the social media marketing positively. There was no significant difference in gender, education, income, social media marketing sub dimensions of the passengers. However, in the Sharing and Belonging Use sub-dimension according to the age of the passengers, in the Sharing and Belonging sub-dimension according to their marital status, in the Sharing and Belonging dimension according to the frequency of their visitors visiting the social media sites during the day, A significant difference was detected. In the correlation and regression analysis, it was found that the sub-dimensions of the social media marketing scale had a positive relationship with each other and that the use of social media marketing by the passengers was explained by the evaluation, sharing and belonging, interaction and information acquisition dimensions at a rate of 73.9%. At the end of the research, suggestions were developed for the findings.
Collections