Hızlı modanın moda sektörü üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21. Yüzyılda sosyal hayatta yaşanan değişimleri en çok etkileyen faktörler arasında teknoloji ve üretim gibi alanların gelişmesi söylenebilir. Bu gelişmelerin getirdiği değişimlerden en önemlisi de moda sektöründe ortaya çıkmış olan hızlı moda kavramıdır. Ürünleri çok kısa zaman dilimlerinde tüketicinin istekleri doğrultusunda oluşturup onlara ulaştırmaya yarayan ve bunu düşük maliyet ile yapan sisteme Hızlı moda denmektedir. Bu moda ürünlerinin hızlı ve düşük ücretlerle yüksek kalitede tüketicilere sunulması tüketici davranışlarında belli dönemlerde değişimler oluşmasına neden olmaktadır. Bu davranışlar da beraberinde satın alma davranışını oluşturur. Bu çalışmada, tekstilin ve moda kavramının sanayi devrimi öncesinden bugüne kadar olan gelişimini, bu gelişmelere etki eden insani ve çevresel faktörler incelenerek hızlı modanın moda sektörü üzerinde ki etkisini görmek amaçlanmıştır. Araştırmanın sonuçları bize toplumda var olan beğenilme, kaliteli ürünü ucuza ve hızlı şekilde alma ve bunu gelişen teknoloji ile çeşitli platformlardan binlerce, bazen milyonlarca kişi ile paylaşma isteğinin moda sektöründe hızlı giyimin çok önemli bir yer edinmesinde pozitif etkisinin olduğunu göstermektedir. Hızlı moda ürünlerine yönelik tutumların öncelikle tüketicinin satın alma davranışı üzerinde, sonra da moda ile ilgili herhangi bir iş yapmakta olan her sektör üzerinde kayda değer bir etkisi olduğu belirlenmiştir. One of the most influential factors affecting the changes in social life in the 21st century is the development of areas such as technology and production. The most important of the changes brought about by these developments is the concept of fast fashion , a production & marketing system which has emerged in the textile sector. This system creates and delivers the products according to the demands of the consumers in very short time periods and which does this with low cost. The fact that these fashion products are offered to high quality consumers with fast and low wages causes changes in consumer behavior in certain periods. This behavior constitutes the purchase behavior. In this study, our aim is to see the development of textile and fashion concept from the pre-industrial revolution to the present, and the effects of fast fashion on the fashion sector by examining the human and environmental factors affecting these developments. The results of the research show us that the desire to receive high-quality products quickly and cheaply and to share it with thousands of people and millions of people from various platforms with the developing technology has a great positive effect on the importance of fast clothing in the fashion sector. It has been determined that attitudes towards fast fashion products have a significant effect on the purchasing behavior of the consumer and then on every sector that is doing any business related to fashion.
Collections