وجه الشبه بين اليهودية وبعض الفرق الشيعية في العقيدة
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
'Şiiler ile Yahudiler Arasındaki İnanç Benzerliği' isimli çalışmamızda Şiî ve Yahudilerin bazı itikadî benzerlikleri üzerinde durulmuştur. Zira günümüzde genel anlamda İslam dinini, özelde de İslam dininin itikadî yönünü eleştiren birçok kişi, iddialarını temellendirmede Müslümanların özellikle de Şiîlerin bazı eylem ve düşüncelerini kanıt olarak göstermektedir. Şiilerin İslam'ı eleştirenlerin eline söz konusu eleştirilerinde koz olabilecek birçok eylem ve itikada sahip olduklarını görünce çalışmamda Şiîlik gerçeğini ortaya koymak istedim.Araştırmada güvenilir kanıtlarla ispatlanmıştır ki Şia itikadı ile Yahudi itikadı arasında sıkı bir benzerlik vardır. Öyle ki bazı âlimler Şia'nın Yahudilikten alıntı olduğunu iddia etmiştir. Örneğin Şia, Allah'a, sıfatlarına ve isimlerine olan inançlarında Yahudilerden etkilenmişlerdir. Şöyle ki tıpkı Yahudilerin insanı ürperten ve kişinin dile getirmekten çekindiği vasıflarla Allah'ı nitelediği gibi Şia da Allah'a bedâ (Allah'ın iyi olduğuna inandığı ancak sonucuna dair öngörüde bulunamadığından sonrasında eylemin kötü olduğunu anlaması ve bu yüzden bir takım eylemlerinden pişmanlık duyması) vasfını atfetmektedirler.Aynı şekilde tahrif konusunda da Yahudilerle bir benzerlik söz konusudur. Nasıl ki Yahudiler Tevrat'ı tahrif etmişlerse Şiiler de Ehl-i beytin fazileti hakkında nazil olan bir takım ayetlerin sahabe tarafından yazılmayarak Kur'an'ın tahrif edildiğini iddia etmektedir. Şiiler imamet inancında da aynı durumdadır. Zira Yahudi inancında zorunlu olarak her peygamberden sonra emirlerini insanlara ileterek onları irşâd edecek bir vasinin bulunması gerekir. Tevrat'ta ve birçok Yahudi kaynaklarında Allah'ın Musa'ya ölmeden önce İsrail oğullarına rehber olması için Yuşa b. Nûn'a vasiyette bulunmasını emrettiğine dair kayıtlar mevcuttur. Bu vasilerin Enbiyaların niteliklerine benzer vasıfları bulunur. Aynı Yahudiler gibi Şiiler de on iki imamı tüm ölçüleri aşan bir şekilde yüceltirler. Öyle ki onlara göre bu imamların fıtratı sair beşerin fıtratından farklılık arz eder. Aynı şekilde beklenen Mesih, Mehdî ve çalışmada detaylıca açıklanan daha başka birçok konuda Yahudilikle paralellik arz eden inançları bulunmaktadır. The similarity between the Shiite and the Jewish faiths was scrutinized in the present study titled 'Similarity of Faith between Shiites and Jews'. For today, several individuals that criticize Islam in general, and especially the theological aspect of Islamic religion, base their claims on the actions of Muslims, especially the Shiites. I wanted to reveal the truth about Shiites when I observed that there were several actions by Shiites that could result in the criticism of Islam.The present study concluded with credible evidence that there is a close resemblance between Shia and Jewish beliefs. Certain scholars claimed that Shia belief was an adaptation of Judaism. For example, Shia was influenced by Jews in their belief in God, His attributes, and His names. Just as the Jews qualify God with attributes that would make the humans chill and abstain from reciting them, the Shia attribute the quality of bedâ (One after believing that Allah is good, however could not predict the consequences, realizes that the action was bad and thus, regrets certain actions) to Allah.Also, there is a similarity with the Jews in falsification. Just as the Jews falsified the Torah, the Shiites claim that the Qur'an was falsified by authoring certain verses on the virtue of the people not by the companions of the Prophet Mohammad. Shiites are in the same situation in the faith on imamate. For in Jewish faith, there must be a custodian that would communicate the orders of the prophet after each prophet to the people and guide them. In the Torah and in many Jewish sources, there are parts that Allah ordered Moses, before his death, to speak his last will to Jesus to be the guide for Israelites. These custodians have similar characteristics with Al-Anbiya. Like the Jews, the Shi'i also elevate the twelve imams beyond all measures. According to them, the disposition of these imams are different from the disposition of regular humans. Similarly, they have beliefs that are parallel to Judaism concerning the expected Messiah, Mahdi and in many other matters explained in detail in the present study.
Collections