İnternet üzerinden özdevinimli tanımlama sistemi tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IMO'nun belirlediği güvenlik standartlarına göre 300 gross ton ve üzeri tüm gemiler kazaların oluşmasını önleyen ve kaza sonrası kurtarma şansını arttırmak için tasarlanmış donanımlar kullanmak zorundadır.Özdevinimli Tanımlama Sistemi (AIS), deniz trafiğinde gemilerin tanımlanmasının merkezden ya da gemilerden özdevinimli olarak yapılmasını sağlayan donanım ve yazılım sistemidir. AIS, bir gemiden diğer gemilere ve/veya koordinasyon merkezine gemiler hakkında tanım ve konum bilgisi sağlar. Sistem, bütün bu bilgileri elektronik ortamda diğer istemcilere ulaştıran cihaz ve bu cihazın verdiği bilgileri değerlendirip kullanıcının dikkatine sunan yazılımlardan oluşur. Gemi güvertesinde ve merkezde bulunan elektronik harita ekranında gemiler hız ve yön bilgileriyle birlikte görüntülenir. Bu elektronik harita üzerinde gemi trafiğini etkileyen tüm faktörlerle birlikte trafiğin etraflı genel bir bakışı yapılır. AIS, kazaların önlenmesi için gemi trafiğinin güvenilir bir şekilde takibinin yapılmasını sağlar.Özdevinimli tanımlama sisteminde haberleşme, VHF bandında birkaç kullanıcının aynı frekans kanalında, bölünmüş farklı zaman slotları paylaşılarak yapılır. Bu tez ile internet teknolojileri kullanılarak var olan AIS haberleşme teknolojilerine alternatif yaratacak yeni bir sistem tanıtılmıştır. According to safety standards declared by IMO, ships equal to or heavier than 300 gross tons should have hardware designed to prevent accidents and improve maritime assistance.Automatic Identification System (AIS) is the compact hardware and software system which maintains automatic ship identification from the headquarters or other ships in maritme traffic. AIS provides identification and location informations regarding ships. Sytem consist of a device that electronically send these informations to other servers and a software which evaluates informations provided by the device and present the results to the users. Ships are displayed with their speed and direction on an electronic map in headquarters and ship decks. From this electronic map all parameters those effect the traffic can be generally evaluated. AIS maintains safer maritime traffic to prevent accidents.In AIS, few users communicate through VHF band in the same frequecy channel by sharing differential time divison slots. With this dissertation a new web basis system which can be utilized as an alternative system for AIS will be interpreted.
Collections