Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne ait okulların elektrik, su ve doğalgaz faturalarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne ait okulların elektrik, su ve doğalgaz faturalarının incelenmesinden ve değerlendirmesinden oluşmaktadır. Bu amaçla okullara ait fatura bilgilerinin bulunduğu verilerin toplanması, veri tabanında depolanması, analiz edilmesi, raporlanması, geleceğe yönelik tahminlerde bulunabilmek için öğrenci başına elektrik, su ve doğalgaz sarfiyatının hesaplanması, öğrenci sayısı eşit ve bina tipi aynı olan okulların sarfiyatlarının karşılaştırılarak fatura bedeli diğerlerine göre yüksek olan okulların mukayesesi yapılmıştır. Yine bu tez çalışmasında enerjinin etkin kullanılmasının, israfın önlenmesinin, enerji maliyetlerinin düşürülmesinin, çevrenin korunmasının, enerji kullanımında verimliliğin artırılmasının, enerjinin rasyonel kullanımı ile ilgili olarak, bilinçlendirme ve eğitim hizmetleri verilmesinin, okulların fiziki yapılarını yeniden dizayn edebilmek amacı ile kararlar alınmasının ve bu sürecin en iyi bir şekilde yürütülmesinin yolları araştırılmıştır. The purpose of this study was to investigate and evaluate the bills of electricity, water and gas of the schools which belong to the National Education Headship of Malatya city. For this purpose, data collecting of the bills of schools with database storage, analysing, reporting, calculating the electricty, water, and gasp consumption for per each student to make an estimation about future usage were used to make a comparison among the schools which have the highest consumptions with the highest bill costs, and have similar building structure with same number of students. Furthermore, efficient energy usage, increasing the effieciency of energy usage, decreasing of the energy cost, preventing waste of energy, enviromental protection, providing education services and bringing awareness out about rational energy usage, making decisions to re-design physıcal structures of the schools, and the ways to direct these processes ideally were investigated in this study.
Collections