Holl ve eısenman tasarımlarında temsil ile eskiz-diyagram ilişkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geçmişten, günümüze mimari tasarım ortamının gelişim süreci incelendiğinde; özellikle de son yirmi yıl içerisinde bilgi ve teknoloji alanlarında gerçekleşen ilerlemeler ve dönüşümlerin tasarımda kullanılan geometrik dilin daha önceden hiç olmadığı kadar soyutlaştırmakta olduğu gözlemlenmektedir. Tasarım düşüncesine ait imgenin zihinde ortaya çıktığı ilk andan itibaren sahip olduğu olasılıklar ile beraber belli bir düşüncenin sistem içerisinde bir akış ile görselleştirilmesi, temsil edilebilmesi ve başka tasarım düşünceleri ile etkileşim içerisine girerek değerlendirilebilmesi için önemlidir. Ortaya çıkan bu durum aynı zamanda mimarlığın diğer bilim dallarının üzerine kurulu olduğu sebep-sonuç ilişkisi yerine daha önceden var olmayan bir şeyin keşfi için tasarım süreci boyunca gerçekleşen durum, hal, oluş ve akışların belirlemiş olduğu problemler ve çözümleri ile ilgilendiğini gösterir. Böylelikle tasarımda düşüncenin temsil edilişi gösterge ile ilişkilendirilir. Bu aynı zamanda mimari tasarım düşüncesinin bilgi taşıyan nitelikte ve bu bilginin sürekli olarak geliştirilebilir, sürdürülebilir olması için bilişsel olarak gerçekleşen süreçler olarak anlaşılmasına neden olur. Miari tasarım süreci daha çok düşüncenin temsil ortamına aktarıldığı ilk andan itibaren mimarlığın objesi olan forma(temsile) dair gerçekleşen hal, olay ve durumlara karşılık gelmektedir. Geleneksel temsil ortamında temsil edilen form ile mekân arasındaki diyalog, farklı zaman dilimlerinde birbirine bağlı olarak geçekleşen süreçler olarak anlaşılsa da günümüz çağdaş temsil ortamı sunmuş olduğu sınırsız olasılıklar ile bu durumu eş zamanlı gerçekleşen süreçler olarak tanımlar. Bu bir anlamda soyut bir geometrik dil ile üretilen temsillerin giderek birbirinden ayrışmaya ve karmaşıklaşmaya başladığını gösterir. Temsiliyet bağlamında yaşanan bu ayrışma temsil ortamında tercih edilen iletişim araçları ve yöntemleri arasından diyagram ile ekizi, bilgiyi en soyut halde taşıması nedeniyle ön plana çıkarır.Anahtar kelimeler: geometrik dil, soyut, temsiliyet, eskiz, zaman, diyagram From past to present when the progress of architectural design mediumcontinuum have been researched; it has been observed that the geometrical languageused in design have become abstract more than ever before within improvements andtransformations particularly in the last twenty years at the field of information andtechnology. The image of the design idea, which is very important to dialate with otherideas need to be visualized, represented and evaluated with its all possibilities in aflow of determined thinking system since the time it falls in the mind. At the sametime this current situation signifies that the architecture is in interested in the discoveryof the one which never exist instead of the cuase-affect which the other disciplines arebound to and problematize its thinking through the happenings, conditions, factsthrough the design process. This at the same time concieves that the architecturaldesign thinking need to be cognitive mental processes which in the reason that the ideaalso needs to carry information which is improvable and sustainableThe architectural design process refer more about the events, actions andhappenings of the idea attached to the form at time which the idea have been started torepresent. The dialogue between the space and form however has shown that intraditional concepts that they are acting in different time intervals, today'scontemporary represantation media defines this situation with its limitlessposssibilities as simultaneous intervals. In this meaning, it signifies that the formswhich are designed in abstract geometrical language are becoming more copmplex anddistinctive. As a result t the distinction in represatation platform carries forward thesketch and the diagram as the tools for communications.Keywords: geometrical language, abstract, represantation, sketch and diagram, time
Collections