Türkiye`de YİD (Yap-işlet-devret) modeliyle otoyol projelerinin yapılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişmekte olan ülkelerde teknolojik gelişimler , nüfusun artması ve sosyo - ekonomik kalkınmanın sağlanmak istenmesi gibi sebepler beraberinde yeni alt yapı projeleri ve buna bağlı yatırımları gerektirmektedir. Ancak öz kaynakların yetersizliği ve artan alt yapı yatırımları gereksinimi , ülkeleri yeni finansman arayışına sürüklemiştir. Yap - İşlet - Devret Modeli (YİD), devletlerin yetersiz bütçeyle gerçekleştiremedikleri altyapı yatırım ve hizmetlerini , özel sektör yardımıyla daha hızlı ve etkin bir şekilde gerçe kleştirilmesine olanak sağlamıştır. Birçok ülkede YİD modeli ile otoyol projeleri gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, tek seferde YİD ile gerçekleştirilmekte olan '' Gebze - Orhangazi - İzmir Otoyol Projesi'' ve ''Avrasya Tüneli Projesi'' örneğinden yararlanarak ''Türkiye'de YİD Modeliyle Otoyol Projelerinin Yapılması'' konusu incelenmiştir. In the progress o f developing countries, they need infrastructure investment for these reasons: population growth , technological developments and ensure the desired social - economic development. Owner s of scarce resources seek new fundings. With the Build - Operate - Transfer (BOT) model, public investment can be carried out free of charge by the private sector. In this thesis , Highway Projects are investigated : `Gebze - Orhan gazi - İzmir Motorway` and '' Eurasia Tunnel Project (Istanbul Strait Road Tube Crossing Project) '' which has been initiated with the BOT model
Collections