Mobil cihaz kamerasından alınan fotoğraf üzerinde kinematik tabanlı çokgen yaklaşımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Görsel tabanlı bilgi sistemleri gibi görsel ögeleri işleyen birçok sistemde (çoğul ortam bilgi sistemleri, coğrafi bilgi sistemleri vb.) bilgiler şekillerin sınırlarına karşılık gelen çokgenler ile ifade edilirler. Bu çokgenler nesnelerin sahip olduğu detaylar nedeni ile çok sayıda kenar ve köşe noktasına sahiptir. Bu noktadan hareketle daha az sayıda köşe, kenar noktası içeren ve orijinal çokgenin kritik şekil bilgisini bünyesinde barındıran çokgenlerle ifade edebilmek için çalışmalar yapılmıştır. Bu çalışmalar; çokgen yaklaşımı ya da çokgen sadeleştirme olarak adlandırılmaktadır. Bu yaklaşım yöntemine ihtiyacın temelinde; kenar ve köşe sayısı yoğun olan çokgenlerin işlenmesinde çeşitli zorluklarla karşılaşılması bulunmaktadır. Bunun yanı sıra görüntüdeki gürültünün fazla oluşu ve işlemler için gerekli bellek ve disk alanı ihtiyacının fazla olması da çokgen sadeleştirme metodu kullanımına yönelten diğer nedenlerdir. Bu tez çalışmasında; çokgen sadeleştirme yaklaşımı için kinematik tabanlı metot ve bu metodun, mobil cihaz kamerası ile çekilen görüntü üzerinde uygulanması amaçlanmıştır. Metot; çokgenin ağırlık merkezi ile ilişkili uç noktalarının hız ve ivme değerlerinin hesaplanması ve bu değerlere uygun olarak sadeleştirilmesi esasına dayanmaktadır. Çalışma; kamera ile çekilmiş ve cihaz galerisinde bulunan görüntülerin; çok köşeli çokgen şekillere dönüştürülerek, kinematik tabanlı yaklaşımın bu şekiller üzerinde denenmesi ile uygulanmıştır. In visual based information systems, such as geographic information systems and mutimedia information systems processing visual elements, data is represented through polygons corresponding to the boundaries of the form. Polygons have a large number of edges and vertices because of detailed shape of the objects. From this point of view, the studies have been carried out to represent the polygon with less edge and vertices, preserving critical shape of original one. These studies are called polygon approximation or polygon simplification. The demand to this research method based on the various difficulties faced in processing polygons with large number of vertices and edges. As well as being more noise in the image prossesing and more memory and disk requirements are the reasons led to the use of polygon simplification method. This thesis study aimed at using the kinematics-based method and its implemetation on an image captured by a mobile device camera for polygon simplification. The method is based on calculating the speed and acceleration values of extreme points associated with the polygon centroid and their simplification according to these values. The study was carried out by implementing the kinematics-based metod on the images captured by the camera and on the mobile device gallery images, which had been transformed into polygon shape with a large number of vertices.
Collections