Küyerelleşme sürecinde renk ve tasarım ilişkisi bağlamında dövme sanatı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme, hızla gelişen teknolojinin de yardımıyla belirsizleşmeye başlayan sınırlar nedeniyle, ulusal sermayelerin eskisine oranla daha rahat hareket edebildiği bir durumu ifade etmektedir. 1990'lı yılların başlarında Sovyetler Birliği'nin dağılmasıyla birlikte gelişen iletişim ve bilişim teknolojileri toplumsal hayatın zamansal ve mekânsal bariyerlerini, bir anlamda yok ederken aynı zamanda da yerel kimlikler üzerinde de derin etkiler bırakmıştır. Yeni dönem itibariyle çok uluslu şirketlerin politikaları karşısında kendilerini kolektif bir grup veya topluluk olarak gören, deneyimleri, gelenekleri, özellikleri paylaşan ve bu özellik ve geleneklerini kendilerini başkalarından ayırmak için korumaya çalışan bir grup insanı yerel kültür olarak tanımlayabiliriz. Yerel kültürler kendilerine özgü karakteristik özellikleriyle (ör. giyinme, konuşma, vb.) ana kültürlerden ayrılırlar. Ancak küreselleşmenin yetersiz kaldığı noktaların ortaya çıkmasıyla birlikte özellikle küresel markalar tarafından kullanılmaya başlanan küyerelleşme, yerel kültürlerin karakteristik özelliklerinin bölgeye özel tasarımlarda kullanılmasıyla dünyanın dört bir yanında bulunan farklı kültürlerdeki insanlara ulaşmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada nitel araştırma tekniklerinden literatür taraması ve röportaj kullanılarak, küreselleşme, yerelleşme ve küyerelleşme kavramları çerçevesinde renk ve tasarım ilişkisi tüketim kültürünün yerel kültürü nasıl etkilediği çokkültürlülük bağlamında dövmeler üzerinden analiz edilmiştir. Globalization refers to the case of national stock exchanges becoming more flexible due to borders being obscured with rapid technological innovation. In the early 1990s, the communication and information technologies that had evolved with the dissolution of the Soviet Union, destroyed the spatial and temporal boundaries involving social life while also having a profound impact on local social identities.In the new era; we can define a group of people who see themselves as a collective group or a community against the policies of multinational companies, share experiences, traditions and attributes, and try to protect these attributes and traditions to separate themselves from others as local culture. Local cultures differ from the globalized cultures with their unique characteristics (attire, linguistics, etc.). However, with the emergence of the inadequacy of globalization at certain points, the movement of glocalization -especially utilized by global brands- intends to reach people from different cultural backgrounds all around the world, using local cultural characteristics in region-specific designs.In this study, using interview and literature review as a qualitative research technique, the effects of the consumption culture on local cultures and the relationship between colour and design in the context of globalization, localization and glocalization have been analyzed through tattoos within the context of multiculturalism.
Collections