İnşaat projelerinde kalite yönetimi ve teknoloji tabanlı bir iyileştirme önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnşaatlarda kalite yönetimi, gerekli tüm faaliyetlerin yapılmasını sağlayacak bir kontrol mekanizmasıdır. Kalite yönetimi; süre yönetimi, maliyet yönetimi, sözleşme yürütümü, idari işler yönetimi ve iş güvenliği yönetimi ile birlikte inşaat projeleri yönetimi sistematiğinin en önemli kısımlarındandır. Ülkemizde inşaat şirketlerinin dağınık bir organizasyon yapısına sahip olmalarına ek olarak kalite yönetimin sistemin faydalarına olan güvensizliği inşaat şirketlerinde uygulama problemlerini oluşturmaktadır.Ülkemizde inşaat projeleri yönetiminde son yıllarda yavaş yavaş 2 boyutlu tasarım modelleri yerine 3 boyutlu tasarım modelleri kullanılmaya başlanmaktadır. 3 boyutlu tasarım modellerine iş programının entegre edilmesiyle oluşan modeller 4 boyutlu tasarım modelleri olarak anılmaktadır. 4 boyutlu tasarım modelleri sayesinde yönetici hangi tarihlerde işin ne durumda olması gerektiğini görsel olarak görebilmektedir. İş programı takibini model üzerinden yapabilmektedir. Bina bilgi modelleme (BIM), 3 boyutlu parametrik ve nesne tabanlı modeller kullanarak, bir yapının/tesisin yaşam döngüsü boyunca tesise ve/veya projesine ait birbiriyle uyumlu, koordineli ve ilişkili her tür bilginin yaratılması ve kullanılması sürecidir. Bu çalışmanın amacı inşaat endüstrisinde kalite yönetimi kapsamında 4 boyutlu tasarım modelleri ve BIM yaklaşımı kullanarak; tasarım, planlama ve uygulama ekibinin birlikte çalışması, dokümantasyonun kâğıt ortamından sanal ortama alınması, iletişimin hızlandırılması ve proje sürecinin izlenebilirliğinin arttırılması faydalarını sağlayan, teknoloji tabanlı bir iyileştirme önerisi getirmektir. Quality management for constructions provides a control mechanism for all activities. Quality management; is one of the most important parts of construction management with time management, cost management, contract execution, administrative management and HES management. In our country there are many construction companies has dispersed organisations, beside of that many of them don't trust the benefits of quality management. That vision causes aplication problems of quality management.In our country most of construction companies are using 2-dimensional design models, but 3-dimensional models has started to be used in past years. If 3D models has the information of work schedule in it, the model referred as 4-dimensional design models. Project managers can check the progress by looking at 4D model. Building Information Modelling (BIM) is a process of creating and using all the information about building in entire lifecycle by using 3D-4D models. The aim of this study is integrating 4D models and BIM vision to quality management. This study provides integration of design team, planning team, quality and construction site team, which has benefits such as elimination of documantation, expedite communication and easily tracking of project.
Collections