Mekanın sinematografik okunması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu Tez çalışmasında mekan ve sinemanın ortak yönleri ele alınmaktadır. Sinemanın duygu yaratmak için kullandığı yöntemler, mimari mekan tasarımında çok önceden beri var olan yöntemlerdir. Bu durum, sinema öncesi mekan örnekleriyle vurgulanmıştır. Aynı zamanda sinemada mimari üslubun baskın olduğu örnekler veya sinemadan etkilenen mimari yapıtlar, tezin kapsamı dışındadır. Bu yüzden iki disiplinin ortaklığı, etkileşimde bulunmayan örnekleri üzerinden ifade edilmiştir. Tezde, sinema ve mekan tasarım teknikleri arasındaki farklılık gösteren öğeler irdelenmiş ve iki disiplinin kendi içindeki yöntem ortaklığının altı çizilmeye çalışılmıştır. Sinema ve mimarlık, farklı terimlerle, aynı ifade biçimini kullanır. Tez, bu ortaklığı vurgulamaya çalışmaktadır. In this thesis, we discuss common aspects of cinema and space. The methods that cinema uses to create emotion have already been in architectural design. This is highlighted with pre-cinema examples. Also, movies that have dominant architectural style presentations and cinema-influenced architectural designs are outside the scope of this thesis. Hence partnership of these two disciplines are expressed through the examples without interactions. Thesis examines technical differences between cinema and space design to underline the method similarities. Cinema and architecture, with different terms, use the same expression. The thesis is trying to emphasize this partnership.
Collections