Metin madenciliği yöntemleri ile sosyal medyadan toplanan fotoğraflı paylaşımların, metin-fotoğraf eşleşmesinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternet kullanımının günden güne artması, insanların internet üzerinden etkileşime girebilecekleri sosyal mecraları doğurmuştur. Bu mecralarda işitsel iletişim yerine, gö rsel ve yazılı iletişimi kullanarak yüzbinlerce kişi aynı anda görsel ve metin paylaşımları yapmaktadır. Yapılan bir paylaşım kişinin kayıtlı olduğu gruplar, takipçileri, arkadaşları gibi etkileşim alanlarına düşmekte ve bu sayede de dahil olduğu gruplar, takipçileri ya da arkadaşları ile tanımadığı bir grup, bir kişi ya da kişilerin önüne etkileşim olarak düşebilmektedir. Ve dahası bir paylaşım ile o paylaşımın milyonlara erişmesi mümkün olabilmektedir. Bu tezde etkileşimin görsel ve yazılı olarak yapıld ığı bu mecralarda paylaşılan metinler ile fotoğraflar arasında bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. İlk olarak sosyal mecralardan bu tez için geliştirilmiş yazılım ile veriler çekilmiştir. Çekilen verilerin paylaşılmış fotoğrafları yine bu tez için ge liştirilmiş olan renk analiz yazılımında analiz edilmiştir. Renk analiz programı her fotoğrafın her bir pixelini ele alarak renk ağırlıklandırılması yapmıştır. Çekilen ve renk analizi tamamlanan veriler, veri analiz programına aktarılmıştır. Veri analiz pr ogramı olarak ise knime kullanılmıştır. Aktarılan bu veriler karar ağacı ile sınıflandırılmıştır. Sınıflandırılmış olan veriler ışığında ise son olarak tahminleme yapılmıştır. Increasing internet usage day by day created social platforms in which people can interact with each other through internet. In these platforms, thousands of people can share visual and textual posts at the same time as using visual and textual co mmunication instead of auditory communication. A shared post falls into interaction areas like groups which the sharing individual registered for, his followers and friends so that it can fall before of the groups he involved in, his followers and friends as well as a group, an individual or individuals who he does not know as an interaction. Therefore a post can reach millions of people by only one sharing. In this thesis, it is conducted that whether or not there is a relationship between texts and photog raphs which are shared through these platforms in which interaction is made as visual and textual. Initially, data is drawn from social platforms with specially developed software for this particular thesis. The photographs of the drawn data are analyzed in color analysis software which is developed for this particular thesis. Color analysis program conducted color weighting as analysis each pixel of each photograph. Data which is drawn and completed color analysis phase is transferred to data analysis pro gram. Knime is utilized as data analysis program. The transferred data is classified with decision tree. Lastly, estimations are made through classified data
Collections