Sağlık çalışanlarında örgütsel güven ve örgütsel vatandaşlığın iş tatmini üzerindeki etkilerinin incelenmesi: Bir üniversite hastanesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşletmelerin geleceği için gerekli olan örgütsel güven, disiplinli çalışma, iş yükü üstlenme, aidiyet hissi ve iş tatmini kavramları örgütler için vazgeçilmez unsurlar olmuş, başarının anahtarı olarak görülmeye başlamıştır. Çalışmanın amacı, sağlık çalışanlarında örgütsel güven ve örgütsel vatandaşlık davranışının iş tatmini üzerine etkisi incelemektir. Literatür taramasında örgütsel güven, örgütsel vatandaşlık ve iş tatmini kavramları kapsamlı olarak araştırılmıştır. Bu ilişkiyi analiz etmek amacıyla üniversite hastanelerinde çalışan 945 kişinin katılımı ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Geçerlilik, güvenilirlik, korelasyon ve regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma bağımlı değişken olan iş tatmininin alt boyutlarının diğer bağımsız değişkenlerin alt boyutları ile olan ilişkisidir. Yöneticiye güven, kuruma olan güven ve iş yükü üstlenme alt boyutlarının tamamı her iki bağımlı değişken boyutu ile de orta düzeyde ilişki içerisindedir. Maaş ve terfi bağımlı değişkeni, yöneticiye güven alt boyutundan etkilenmediği ortaya çıkmaktadır. İş yükü üstlenme ve aidiyet hissetme alt boyutları ise maaş ve terfi açısından iş tatminini negatif yönde etkilemektedir. Ek olarak, kuruma olan güven ve disiplinli çalışma, maaş ve terfi üzerinde doğrudan ve pozitif yönde etkili çıkmıştır. İkinci bağımlı değişken olan kuruma karşı iş tatmini hissetme faktörü, yöneticiye güven, kuruma olan güven ve disiplinli çalışma alt boyutlarından doğrudan ve pozitif yönde etkilenmektedir. Organizational trust, disciplined work, workload, sense of belonging and job satisfaction, which are necessary for the future of businesses, became indispensable elements for organizations and began to be seen as the key to success. Purpose of the study is to examine the impact of organizational trust and organizational citizenship behavior on job satisfaction in healthcare workers. In the literature review, the concepts of organizational trust, organizational citizenship, and job satisfaction were extensively explored. To analyze this relationship, research was conducted with the participation of 945 people working in University Hospitals. Validity, reliability, correlation and regression analysis were performed. It is the relationship of the lower dimensions of job satisfaction, which is the research dependent variable, to the lower dimensions of other independent variables. The lower dimensions of trust in the manager, trust in the institution and workload are all moderately related to both dependent variable sizes. The salary and promotion dependent variable turns out to be unaffected by the lower dimension of trust in the manager. The lower dimensions of taking on the workload and feeling of belonging negatively affect job satisfaction in terms of salary and promotion. In addition, trust in the institution and disciplined work had a direct and positive effect on salary and promotion. The second dependent variable, the feeling of job satisfaction factor, is directly and positively affected by trust in the manager, trust in the institution, and disciplined work sub-dimensions.
Collections