Acil Hizmetler Komuta Kontrol Merkezi çalışanlarının iletişim becerilerinin değerlendirilmesi – İstanbul 112 Komuta Kontrol Merkezinde yapılan bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı Acil Hizmetler Komuta Kontrol Merkezi çalışanlarının iletişim becerilerinin değerlendirilmesidir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni İstanbul 112 Avrupa ve Anadolu Yakası komuta Kontrol Merkezinde çalışan sağlık personeli oluşturmaktadır. Araştırmada 350 sağlık personeline ulaşılmış ve anketler uygulanmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında anket formu kullanılmıştır. Anket formu demografik özelliklere yönelik sorulardan ve iletişim becerileri ölçeğinden meydana gelmektedir. Veri analizi SPSS 22 paket programında yapılmıştır. Verilerinin çözümlenmesinde ise tanımlayıcı istatistiklerden ve farklılık testlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda Acil Hizmetler Komuta Kontrol Merkezi çalışanlarının iletişim becerileri algıları yüksek olarak tespit edilmiştir. Bu durum acil sağlık hizmetlerinin etkinliği açısından önemli bir veri sonucu olarak değerlendirilebilir. Araştırmada Acil Hizmetler Komuta Kontrol Merkezi çalışanlarının kendini tam olarak ifade edebilme durumuna ve karşısındaki kişinin kendisini tam ifade etmesine izin verme durumuna göre iletişim becerileri algılarının farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Araştırma verilerine göre kendini tam olarak ifade edebilen ve karşısındaki kişinin kendisini tam ifade etmesine izin veren sağlık personelinin iletişim becerileri algısının diğer sağlık personellerine göre daha yüksek olarak tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Acil Hizmetler, Sağlık Hizmetleri,Komuta Kontrol Merkezi, İletişim Becerileri The aim of the research is to evaluate the communication skills of the Emergency Services Command and Control Center employees. Descriptive scanning model was used in the research. The universe of the research is the health personnel working at the Istanbul 112 European and Anatolian Side Command Control Center. 350 health personnel were reached in the research and questionnaires were applied. In the research, a questionnaire was used to collect the data. The questionnaire consists of questions regarding demographic characteristics and communication skills scale. Data analysis was done in SPSS 22 package program. Descriptive statistics and difference tests were used to analyze their data. As a result of the research, communication skills perceptions of Emergency Services Command and Control Center employees were determined to be high. This situation can be evaluated as an important data result in terms of the effectiveness of emergency health services. In the research, it was determined that the perception of communication skills of Emergency Services Command and Control Center employees differed according to the state of self-expression and allowing the other person to express themselves fully. According to the research data, the perception of the communication skills of the health personnel, who can express themselves fully and allow the other person to express themselves, is higher than other health personel.Key Words: Emergency Services, Health Service, Command Control Center, Communication skills
Collections