Now showing items 1601-1620 of 3035

    • Marka güvenini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Özel markalı ürünler üzerinde bir araştırma 

      Yildirim, Furkan (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-20)
      Bu tez çalışmasında, özel markalı ürün kullanan tüketicilerin marka güvenlerinin; marka farkındalığı, marka çağrışımı ve algılanan kalite unsurlarından etkilenme derecesi analiz edilmiştir. Bu araştırmanın amacı; marka ...
    • Marka hakkına karşı işlenen suçlar ve yaptırımları 

      Bulut, Emrah (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-31)
      Sanayileşme sürecinden bu yana artan rekabet ortamı ticari hayattaki birçok pazarlama ve satış kuralını değiştirmiş, mal ve hizmet sağlayıcıları için piyasada fark yaratma ve çoğunluk tarafından tanınma arzusu ön plana ...
    • Marka iletişimi açısından duyuların tüketici davranışı üzerindeki etkisi: Duyusal markalama 

      Yener Tanriverdi, Meltem (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüz rekabet ortamında, markaların tüketiciler üzerindeki etkisinin artmasıyla birlikte; hedef kitlelerin satın alma tercihlerini yaparken, nasıl davranışlar sergileyeceği pazarlama iletişimi açısından son derece önemli ...
    • Marka imajının marka bağlılığına etkisi ve su markaları üzerine bir araştırma 

      Okutan, Meltem (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-12)
      Marka imajı, bir markayla ilgili olarak izlenim ve genel kanıların bütünü olarak tanımlanabilir. Marka imajını birçok faktör etkilemektedir. Marka imajı tüketici zihninde meydana gelen markayla ilgili bütüncül bir resimdir. ...
    • Marka imajının marka güvenine etkisi: İzmir`de lojistik sektörü örneği 

      Çekener Tekin, Maide (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-01)
      Günümüzde rekabetin yoğun yaşandığı sektörlerden birisi olan lojistik sektöründe marka imajının ve marka güvenin önemi artmaktadır. Marka imajının marka güveni üzerindeki etkileri üzerine literatürde yeterli sayıda araştırma ...
    • Marka kimliği kişiliği ve imajı: Apple ve Samsung üzerine bir araştırma 

      Bircan, Banu (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Rekabetin hızla arttığı, değişimin kaçınılmaz olduğu günümüz koşullarında pazarda var olan işletmeler için başarı kavramı, tüketici istek ve ihtiyaçlarını karşılama noktasına bağlı olarak ortaya çıkmaktadır. İşletmeler, ...
    • Marka kişiliği ile marka kimliği ilişkisi, marka kimliğinin marka sadakati ve satın alma niyeti üzerindeki etkisi: Bir vakıf üniversitesi öğrencileri üzerinde araştırma 

      Mert Döner, Şeyda (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-25)
      Bu tez çalışmasında, bir vakıf üniversitesi lisans öğrencilerinin kendilerine sunulan hizmetler kapsamında, marka kişiliği ile marka kimliği ilişkisi ve bununla birlikte marka kimliğinin marka sadakati ve satın alma niyeti ...
    • Marka sadakatinin tekrar satın alma niyetine etkisi: Bir GSM firmasında Kocaeli ili örneği 

      Uzunkaya, Tuğba (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Dünyada yaşanan teknolojik değişim ve ilerlemeler ile birlikte mobil iletişim günümüzdeki en büyük sektörlerden biri haline gelmiştir. İletişim sektöründe yaşanan gelişmeler, GSM operatörleri arasındaki rekabeti kaçınılmaz ...
    • Marka sadakatinin tüketicinin satın alma davranışlarına etkisi üzerine kuyumculuk sektöründe bir araştırma 

      Toy, Kemal (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Marka ve marka sadakati günümüzde pazarlama alanında oldukça önemlidir. Marka sadakati tüketicilerin aynı markayı belli bir zamanda, satın alması olarak tanımlanır.Pazarlama alanında bu terim çok önemlidir çünkü sadık ...
    • Marka tutumu ile imajının marka değeri ve güveni yaratılmasındaki rolü, tüketicinin satın alma niyeti üzerindeki etkileri 

      Topçuoğlu, Fatma (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İşletmeler, küresel ekonomideki yavaşlama, finansal piyasalardaki dalgalanma, siyasi belirsizlikler, teknolojinin ve tüketici davranışlarının değişimi karşısında pazarda yerlerini korumak ve pazar paylarını arttırmak ...
    • Marka yönetimi ve tüketicinin marka tercihi üzerine bir araştırma: İçme suyu sektöründe İstanbul ili örneği 

      Çakir, Mert (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-16)
      Türkiye'de marka yönetimi hakkında bir takım çalışmalar yapılmış ancak tüketici karar alma tarzlarıyla ilişkisi üzerine araştırma oldukça azdır. Çalışmanın amaçlarından birisi marka yönetiminin hızla artan önemine göz ...
    • Marka, sağlık hizmetlerinde markalaşma ve marka sadakati 

      Küçükmadan, Esra (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Marka sadakati rekabet ortamında kurumlar açısından önemli bir pazarlama tekniği olarak karşımıza çıkmaktadır. Marka sadakati kuruma sadık müşteri profili yaratmak anlamına gelmektedir. Günümüz koşullarında sağlık ...
    • Markalaşma ve küresel marka oluşturmada turquality projesinin önemi 

      Bingöl, İsmail İlker (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez çalışmasının ilk bölümünde marka ve markalaşma kavramları incelenmiştir. İkinci bölümde uluslararası pazarlara giriş yolları ve küreselleşme olgusu hakkında açıklamalar yapılmıştır. Üçüncü bölüm dünyada ilk ve tek ...
    • Markalaşma ve pazarlamanın markalaşmaya katkısı, Türk Hava Yolları 

      Özbek, Muhammed Furkan (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-16)
      Küreselleşmeyle beraber alınıp satılan ürün ve hizmet çeşidi artmış, kıtalar arası iletişim kolaylaşmıştır. Bu durum pazardaki rekabet ortamını arttırmış, kar elde etmek ve süreklilik sağlamak isteyen şirketleri yeni ...
    • Marmara bölgesinde kentsel dönüşümün birey üzerindeki sosyo-ekonomik etkileri 

      Misirli, Emre (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-21)
      Bu çalışmanın amacı Marmara bölgesinde kentsel dönüşümün birey üzerindeki sosyo-ekonomik etkilerinin ortaya konmasıdır. Bu amaç doğrultusunda İstanbul ili Esenler, Bağcılar ve Güngören ilçelerinde yaşayan 375 kişi ile anket ...
    • Marmaris`te yaşayan yaşlı nüfusta karşılaşılan sorunlar ve günlük yaşam aktiviteleri 

      Akkaya, Sema (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Yaşlılığın normal sürecinde yaşanan fiziksel, psikolojik ve sosyal özelliklerdeki yetersizlikler kişilerin günlük yaşam aktivitelerinde de yetersizlikler ile sonuçlanmaktadır.Bu çalışma, Marmaris ilçesinde ev ortamında ve ...
    • Maronitler 

      Aslan, Mustafa (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu Tez çalışmasında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Girne ilçesine bağlı Kormacit köyünde yaşayan Maronitlerin, tarihsel, kültürel ve siyasal yaşamları incelenmiştir. Maronitlerin Lübnan'dan Kıbrıs adasına dinsel ...
    • Maryam`ın Gözleri 

      Çelik, Okan (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-10)
      Maryam'ın Gözleri adlı bu kısa belgesel filminde; Beyoğlu'nda -İstiklal Caddesi'nde- çeşitli dükkânlarda stüdyo fotoğrafçılığı yapmış olan ve Türkiye'nin ilk kadın stüdyo fotoğrafçısı kabul edilen Maryam ...
    • Masa da masaymış ha 

      Arslan, Şenay (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ?Masa da masaymış ha? adlı kısa film tezi senaryolaştırılırken Edip Cansever?in ?Masa da masaymış ha? adlı şiirinden esinlenilerek yazılmıştır. Şiirde olduğu gibi filmde de birçok metaforik anlatımlar mevcuttur. Kısa film ...
    • Masa oyunlarının etkileşim ilkelerine göre incelenmesi: Bir oyun uygulaması 

      Yüksel, Muhammet (BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-30)
      Oyun tanımları doğrudan ya da dolaylı olarak etkileşim kavramını karşımıza çıkarmaktadır. Oyundaki rekabet ve çatışma gibi kavramlar, etkileşimin oyunlar için kaçınılmaz olduğunu göstermektedir. Etkileşim tanımı günümüzde ...