Fabrika üretim alanının yerleşim düzeninin iyileştirilmesi ile verimliliğin artırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üretim Bandının verimliliğinin arttırılmasını kapsayan bu çalışmada, öncelikli olarak mevcut durumdaki Koltuk üretim alanının yerleşim durumu ve problemler ortaya konulmuştur. Son mamulün birçok üretim bandından çıkan ürünlerin birleşimi olduğundan her bantta üretilen mamülün istenilen kalitede, istenilen miktarda ve istenilen zamanda üretilmesi gerekir. Bu üretim bandının planlanmasında, esnek üretim sistemleri, Kazien prensipleri ve Lojsitik şartları ile İşçi Sağlığı ve Güvenliği standartları göz önünde bulundurulmuş ve daha verimli bir üretim bandı gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada öncelikli olarak mevcut yerleşim planı çizilerek durum analizi yapılmıştır. Ayrıca yerleşim düzeni üzerinde operatör, makine, tertibat ve malzeme durumlarını gösteren bir akış şeması hazırlanmıştır. Bu analiz kapsamında, mevcut durumdaki iş adımları incelenmiş, seçilen son mamul için zaman etüdü yapılmıştır. Bu analizlerin tamamı planlama, yerleşim düzeni ve verimliliğin arttılması amacı ile yapılacak çalışmalarda kullanılacaktır.Malzemelerin manuel olarak taşınması problemi irdelendikten sonra bu problemin çözümü için birçok yöntem düşünüldü. Otomatik ve yarı-otomatik sistemler değerlendirilerek en uygun çözümün yarı otomatik bir sistem olan konveyör kullanımı olduğuna karar verildi. Çalışmanın bir sonraki aşaması, yeni yerleşim düzeninin tasarımı olmuştur. Bu tasarım için çeşitli alternatifler değerlendirilerek en uygun olanına karar verildi, konveyör sistemi ve yapısının bu yeni tasarıma uygun olacağı düşünüldü. Yeni yerleşim düzeni ile ortaya çıkan problemlerin çözümü için birçok alternatif değerlendirildi. Gerçek zamanlı olarak bu çalışmadaki konu ile ilgili başka fabrikalardaki üretim bandları ve Almanya'daki Mercedes üretim bandıda yerinde incelenmiştir. Bu bölümde, farklı tasarım fikirleri düşünülmüş, avantajları ve dezavantajlarıyla karşılaştırılmış ve en uygun çözüm önerisi seçilmiştir. Üretim bandını oluşturduktan sonra projeden elde edilen sonuçlar detayları ile ortaya konulmuştur. Yeni yerleşim bandı düzeni yapıldı ve bu yeni düzen tasarımı neticesinde, maliyetler çıkarıldı ve fizibilite hesapları yapıldı. Bu durum sonucunda üretim süresi düşürülerek, üretim verimliliği arttırıldı. Böylece daha kısa sürede araç imalatı yapılarak kapasite artışı sağlandı. In this study, which includes the efficiency increase of the production line, initially the current situation of bus seat layout and its problems are presented. End-product, which is composed of products from several production lines, has to be produced with requested quality, quantity and on time. For planning this production line flexible production systems, Kaizen, logistics conditions and occupational health and safety standards are considered and more efficient production line is generated.In this study firstly the current situation is analyzed by drawing the current layout. Furthermore the workflow on the layout, which includes the situation of the current operator, machines, materials and devices, is presented. In this scope, the current workflows and the production time analyzing for the chosen end-product is performed. All of these analyzes will be used for planning and increasing productivity.After scrutinizing the manual transportation problem of the materials, several methods are thought for solution of the problem. While choosing this equipment, initially the automatic and semi-automatic systems are evaluated and the using of semi-automatic conveyor, which is most suitable, is decided. The next step of this study was the design of the new layout. For this design several alternatives are considered and the most suitable one is chosen and the structure and system of new conveyor are determined according to the new layout. Alternative solutions for the problems, which appeared because of new layout, are considered. For this study the other production centers and production facilities in Germany are inspected. In this section, different design ideas are thought, and their advantages and disadvantages are compared. In the end the best solution suggestion is chosen. After constitution of production line the results of the project are presented in details. The new layout is designed and as a result of this new design costs are calculated and a feasibility study is done. Consequently the production time is reduced and production efficiency is increased. By decreasing the production time of the vehicle the capacity is increased.
Collections