Türkiye`de doğal afet zararlarının azaltılmasında inşaat mühendisliği eğitiminin yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tasarımın en temel noktası, proje ve yapım uygulamalarının temeli olan inşaat mühendisliği mesleği sorumlulukları nedeniyle doğal afetlerde büyük rol oynamaktadır. Bilinçli inşaat mühendislerinin yetişmesi için en önemli etken aldıkları inşaat mühendisliği eğitimidir. Doğal afet zararlarının azaltılmasında alınan bu eğitim, sorumluluk sahibi bireyler yetiştirilmesine, doğal afetler sonucu ortaya çıkan can ve mal kayıplarında daha dikkatli olmalarını sağlayacaktır.Çalışmanın ikinci bölümünde Türkiye'de afetlerin nasıl sınıflandırıldığı ele alınmış, Amerika ve Japonya'da ki afet sınıflandırılmaları incelenmiştir. Afet yönetim sistemi hakkında bilgi verilmiş, doğal afet zarar azaltmanın önemine vurgu yapılmıştır. Türkiye ve dünyada meydana gelen doğal afetlerde yaşanan can ve mal kayıpları incelenmiş, örneklerle anlatılmıştır.Üçüncü bölümde Türkiye ve Amerikan üniversiteleri ders programları incelenmiş ders içeriklerinde doğal afet zarar azaltma ile ilgili olanlar doğrudan bağımlı ilgisiz olanlar doğrudan bağımsız olarak doğal afet zarar azaltmanın ders içeriklerinde oranları ele alınmıştır. İnşaat mühendisliği eğitim süresi ve mesleki yeterliliği hem Türkiye şartlarında hem de Avrupa'da karşılaştırılmalı olarak incelenmiştir.Dördüncü bölümde ise inşaat mühendisliği lisans öğrencileri, inşaat mühendisliği lisans mezunları ve inşaat mühendisliği öğretim görevlileri ile anket çalışması yapılmış katılımcılara inşaat mühendisliği eğitiminde doğal afet zarar azaltma ve inşaat mühendisliği eğitimi hakkında sorular yöneltilmiş sonucunda da öneriler alınmıştır.Beşinci bölümde inşaat mühendisliği lisans eğitiminin ve mesleğinin daha iyi olabilmesi için ve doğal afet zarar azaltmanın öneminin artırılması, değerlendirmeler ve öneriler yapılmıştır. The most fundamental point of the design, civil engineering responsibilities, which are the foundation of project and construction applications, will play a major role here in natural disasters. The most important factor for the training of conscious civil engineers is civil engineering education. Reducing the damage of natural disasters, this training, the development of responsible individuals, the emergence of natural disasters, loss of life and more waiting to be expected.In Turkey, the second part of the study dealt with how classifying the disaster, America and classification of disasters in Japan were investigated. Information is given about the disaster management system and it is emphasized the importance of natural disaster damage reduction. Turkey and the examined life and property losses experienced during natural disasters occurring in the world, has been described by examples.The course examines American universities in Turkey and the third part was related courses that are unrelated to those directly dependent on natural disaster mitigation are discussed in the content ratio in the direct course content independently to reduce natural disaster damage. Civil engineering training time and professional qualification is both a comparative examination of conditions in Turkey in Europe. In the fourth section, civil engineering undergraduate students, civil engineering graduates and civil engineering lecturers were asked questions about natural disaster damage reduction and civil engineering education in civil engineering education.In the fifth chapter, to increase the importance of civil engineering undergraduate education and profession and to increase the importance of natural disaster damage reduction, evaluations and recommendations were made.
Collections