AHP ve TOPSİS karma yöntemi ile tedarikçi performans ölçümü üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanlar yaşamlarında önlerine çıkan seçeneklerde karar almak zorundadır. Karar verme; hedeflerin ve amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda mevcut alternatifler arasından birini seçme eylemidir. Bu seçme eylemi rekabeti doğurur.Piyasadaki yarışta var olabilmek ve devamlılığı sağlamak için tedarik zincirinin ilk halkasını oluşturan tedarikçi seçimi ve bu tedarikçinin değerlendirmesi çok önemlidir. Firmaların istekleri yönünde en ideal hizmet sağlayıcısının belirlenmesinin amaçlandığı tedarikçi değerlendirmesi, birbiriyle bağlı olan ve olmayan farklı parametrelerin değerlendirildiği, birden fazla kriteri muhteviyatında içeren çok parametreli karar verme metodolojisidir. Faaliyetlerin başarılı bir şekilde devamlılığının sağlanması, verimliliğinin arttırılması ve büyümesi ancak kişilerin alacağı doğru kararlar ile mümkündür. Şirketler birbirinden farklı puzzle parçalarının oluşturduğu bir makete benzetebiliriz. Bu parçaların görevlerini yerine getirir olmaları gerekmektedir. Bu sebeple parçalar sürekli denetlenmelidir. Yeterli gelmeyen ve ihtiyacı karşılamayanlar iyileştirilmeli ya da değiştirilmelidir. Bu çalışmada şirketin aldığı hizmetleri değerlendirdiği tedarikçi değerlendirme formu basit ölçütlerle çalışmaktaydı. Tedarikçi değerlendirme formunu kullanan birim yöneticileri ile yapılan anket ile elde edilen sonuçların AHP ve TOPSIS karma yöntemi kullanılarak verilerin işlenmesi sonucunda daha doğrulanmış sonuçlar elde edilmiş ve Şirketin `Tedarikçi Performans Değerlendirme Formu` iyileştirmeler sağlanmış ve daha net sonuçlar elde edilmeye başlanmıştır. People have to make a decision among the choices which life brings about. Deciding, is an action of choosing available options to achieve a goal. This choice is what makes the competition exist.In order to be a competitor in this competion and survive it, it is crucial to choose suppliers wisely, which is the first link of the chain and evaluating them in a right way. Evaluating suppliers, which aims to choose the optimal service provider, is the methodology of making a call on versatile choices of related or non-related options in which various important matter already exist. Making the right call is the only way to ensure the continuity and improve the efficiency. It is not wrong to consider the companies as the complete picture of essential pieces of a jigsaw puzzle. Each single piece must fulfil its duty, therefore these pieces must be checked incessantly and insufficent ones must be procured or changed.In that study, supplier evaluation form, through which the company evaluated the services of supplier, used to work on a simple basis. Results of a survey conducted on volume managers revealed that more accurate results can be obtained by using AHP and TOPSIS mixed method and 'Supplier Evaluation Form' of the company gives more accurate results.
Collections