Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Yasin
dc.contributor.authorArikan, İrfan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:22:24Z
dc.date.available2021-05-09T09:22:24Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709350
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin kültürel miras ile ilgili başarı düzeylerini ve tutumları bazı değişkenler ile incelemektir.Araştırmanın kuramsal çerçevesinde eğitim-kültür ilişkisi, sosyal bilgiler dersinde kültürel mirasın önemi ve eğitimi ele alınmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama yönteminin kullanıldığı bu çalışma, Adıyaman ili ve Kâhta ilçesindeki 14 okulda toplam 425 öğrenciye uygulanmıştır. Bu araştırma sonucunda, uygulamaya dâhil edilen 7. sınıf öğrencilerinin kültürel mirasa yönelik başarılarının orta düzeyde olduğu, kültürel mirasa yönelik tutumlarının ise olumlu olduğu tespit edilmiştir. Aynı zamanda kültürel mirasa yönelik tutum ile başarı arasında pozitif bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kısacası kültürel mirasa yönelik başarı arttıkça kültürel mirasa yönelik tutum da artmıştır. Tersinden okursak kültürel mirasa yönelik tutum arttıkça kültürel mirasa yönelik başarı da artmıştır.Bu araştırma sonucunda cinsiyetin kültürel mirasa yönelik tutumu ve başarıyı etkilemediği fakat Sosyo ekonomik düzeyin kültürel mirasa yönelik başarıyı ve tutumu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Geliri asgari geçim seviyesinin altında olan ailelerin çocuklarının kültürel mirasa yönelik başarıları ve tutumları düşmektedir. Anne- babanın eğitim seviyesi arttıkça başarı ve tutum da artmaktadır.Anahtar Kelimeler: Kültürel Miras Eğitimi, Sosyal Bilgiler, Başarı, Tutum, Adıyaman
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the level of success which is related with the culturel heritage and the attitudes of 7th grade ( primary ) students, with some variables.Theoretical content of this research tells about the importance of culturel heritage, its education and the relation between education and culture. In this study, hatching method is used which is one of the methods of quantative methods. This study is applied to 425 students in 14 schools in Adıyaman and Kahta. As a result of this research, it is proved that the 7th grade of students have positive attitudes and the average level of success towards to culturel heritage. At the same time, it is substantiated that there is is a positive relation between the attitude to culturel heritage and the success. İf the success towards to culturel heritage increases, this increase effect the attitudes automatically in a positive way.Moreover, in this research, it is deduced that, sex has no effect on success and the attitudes towards to culturel heritage, but the level of economy effects the success and attitudes. The level of attitudes and success decline when the families income is under the level of minimal. Futhermore, when the education levels of the families increase, the level of success and the attitudes increases positively.Key Words: Culturel Heritage Education, Social Study, Success, Attitude, Adıyamanen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin kültürel miras ile ilgili başarı düzeyleri ve tutumlarının bazı değişkenlerle incelenmesi: Adıyaman örneği
dc.title.alternativeExamination about the level of success the related to culturel heritage and the attitudes of 7th grade students with some variables: Illustration from Adıyaman
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmCultural heritage
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid423564
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid302811
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess