TGA stratejisinin Fen Bilgisi öğretmen adaylarının bitkilerde büyüme-gelişme konusunu anlamalarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA) stratejisine dayalı hazırlanan etkinliklerin, fen bilgisi öğretmen adaylarının kavramsal başarılarına, hatırda tutmalarına, bilimsel süreç becerilerine ve fene yönelik tutumlarına etkisini araştırmaktır. Araştırma 2010?2011 öğretim yılının güz döneminde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, Adıyaman Üniversitesi 2. sınıfta öğrenim gören ?80? fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma deseni olarak öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Normal öğretim öğrencileri deney grubu (40), ikinci öğretim öğrencileri ise kontrol grubu (40) olarak belirlenmiştir. Deney grubundaki öğrencilere ?Tahmin-Gözlem-Açıklama? (TGA) stratejisine dayalı hazırlanan etkinlikler, kontrol grubundaki öğrencilere ise geleneksel öğretim uygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak ?kavram başarı testi? (KBT), ?bilimsel süreç beceri testi? (BSBT) ve ?fene yönelik tutum ölçeği? (FYTÖ) kullanılmıştır. Araştırma hipotezlerini test etmek için nicel verilerin analizinde bağımsız t testi kullanılmıştır. Analiz sonuçları; TGA stratejisine dayalı hazırlanan etkinliklerin, fen bilgisi öğretmen adaylarının kavramsal başarılarına, hatırda tutmalarına, bilimsel süreç becerilerine etkisinin anlamlı olduğunu; fene yönelik tutumları üzerine ise anlamlı bir etkisinin olmadığını göstermiştir. Ayrıca fen bilgisi öğretmen adayları TGA stratejisinin daha önce kullanılan yöntemlere göre daha etkili ve öğrenci merkezli olduğunu, yorum yapmaya ve düşünmeye sevk ettiğini, kalıcı öğrenmeyi sağladığını, fen derslerinde uygulanmasının yararlı olacağını ve öğretmen olduklarında bu yöntemi kullanmak istediklerini ifade etmişlerdir. (94 sayfa, 2011).Anahtar Kelimeler: Fen Eğitimi, TGA Stratejisi, Kavramsal Başarı, Hatırda Tutma, Bilimsel Süreç Becerileri, Fene Yönelik Tutum. The purpose of this study is to investigate the effects of activities based on Prediction-Observation-Explaination? (POE) strategy on preservice science teachers? conceptual achievements, retentions, science process skills and attitudes toward science. In this study, working gruop consisted of 80 second class preservice science teachers? at Adıyaman University, Turkey. The research was conducted in fall semester of 2010-2011 academic year. In the study, control and experimental group design was used. Pretest and posttest was administered at the beginning and end of the study. Normal day class students were assigned as experimental group while the night class were assigned as control group. POE strategy based activities were applied on experimental group and traditional teaching was used on control group. Following instruments were used for data collection from the students: conceptual achievement test, science process skills test and attitude toward science test. Quantitative datas were analyzed by using independent t test for testing the hypotheses of study. Results of the analyses showed that the effect of activities based on POE strategy on preservice science teachers? conceptual achievements, retentions, science process skills was significant; attitudes toward science was not significant. Furthermore, science teacher candidates reported that POE strategy was more effective than previously used methods, student-centered, referred to comment and to think, provided permanent learning, would be useful to practice in science courses and they would like to use this method when they became a science teacher (94 pages, 2011).Key Words: Science Education, POE Strategy, Conceptual Achievement, Retention, Science Process Skills, Attitude Toward Science.
Collections