Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Abuzer
dc.contributor.authorUslu, Sadik
dc.date.accessioned2021-05-09T09:21:17Z
dc.date.available2021-05-09T09:21:17Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709154
dc.description.abstractBu çalışmada ilköğretim fen ve teknoloji dersi 7. sınıfta yer alan ?Maddenin Yapısı VeÖzellikleri? ünitesinin öğretiminde etkin çalışma yaprakları geliştirmek ve eğitimöğretimortamında çalışma yaprakları kullanılmasının öğrenmeye ve öğrencilerinbaşarısına etkisini tespit etmek amaçlanmaktadır. Araştırmada ön test ? son test kontrolgruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2010 ? 2011 eğitim? öğretim yılında Şanlıurfa ili Bozova ilçesinde yer alan Yaylak İlköğretim Okulu'nda7. sınıfa devam eden 58 (28 deney, 30 kontrol) öğrenci oluşturmuştur. İki hafta (8 derssaati) süresince kontrol grubuna programda yer verilen yapılandırmacı yaklaşımın 5Emodeliyle öğretim yapılırken, deney grubuna 5E modeli ile birlikte çalışma yapraklarıile öğretim gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama araçları olarak başarı testi veyarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Başarı testi her iki gruba çalışmadanönce ön test, çalışma bittikten sonra son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca deneygrubundan seçilen 6 öğrenci ile yarı yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Eldeedilen nicel verilerin analizinde t ? testi kullanılmıştır. Nicel verilerin analiziyapılandırmacı yaklaşımla birlikte çalışma yaprakları kullanılarak zenginleştirilenöğretimin, sadece programda yer verilen çalışmaların uygulanmasına oranla öğrencibaşarısını arttırdığını göstermiştir. Ayrıca nitel verilerin analizi sonucunda çalışmayapraklarının kavram yanılgılarını ortaya çıkarmada etkili olduğu tespit edilmiştir (91sayfa, 2011).Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı yaklaşım, fen öğretimi, çalışma yaprakları.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effect of improving effective worksheetsand using worksheets in educational media in teaching the subject ` the structure andthe features of material? which involves in primary school 7th grade Science andTechnology discipline, on the instruction and the achievement of students . The pretestand posttest experimental design was used in the study. The participants of the studyconsists of 58 students (28 of which experimental, 30 of which control) thought inYaylak Primary School 7th Grade in Bozova-Şanlıurfa in 2010-11 Academic year. Fortwo weeks(8 discipline hours ) , the control group was instructed with 5E model ofConstructivist Approach whereas the experimental group was instructed withworksheets in addition to 5E model. The achievement test and semi-structured interviewform were used as data collector devices .The achievement test was carried out aspretest before the study and posttest after the study to both groups. And also semistructuredinterview was carried out with 6 students selected from experimental group .For analysing the acquired quantitive datas t - test was used. The analysis of thequantitive datas showed that the instruction enriched with worksheets in addition toconstructivist approach increased student achievement in proportion to the insructionjust whit carrying out the studies given in programme. Also,in the analysis ofqualitative datas? results, it was determined that worksheets are efficient in concievingthe error in concepts (91 pages, 2011).Key Words: Constructivist approach, science teaching, worksheetsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim II. kademede fen ve teknoloji öğretiminde çalışma yapraklarının akademik başarı üzerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe inspection of the effects of the worksheets to the students? academic in science and tecnology at the second degree
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWorksheets
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmConstructivist learning
dc.identifier.yokid409448
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid295023
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess