İlköğretim II. kademede fen ve teknoloji öğretiminde çalışma yapraklarının akademik başarı üzerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ilköğretim fen ve teknoloji dersi 7. sınıfta yer alan ?Maddenin Yapısı VeÖzellikleri? ünitesinin öğretiminde etkin çalışma yaprakları geliştirmek ve eğitimöğretimortamında çalışma yaprakları kullanılmasının öğrenmeye ve öğrencilerinbaşarısına etkisini tespit etmek amaçlanmaktadır. Araştırmada ön test ? son test kontrolgruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2010 ? 2011 eğitim? öğretim yılında Şanlıurfa ili Bozova ilçesinde yer alan Yaylak İlköğretim Okulu'nda7. sınıfa devam eden 58 (28 deney, 30 kontrol) öğrenci oluşturmuştur. İki hafta (8 derssaati) süresince kontrol grubuna programda yer verilen yapılandırmacı yaklaşımın 5Emodeliyle öğretim yapılırken, deney grubuna 5E modeli ile birlikte çalışma yapraklarıile öğretim gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama araçları olarak başarı testi veyarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Başarı testi her iki gruba çalışmadanönce ön test, çalışma bittikten sonra son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca deneygrubundan seçilen 6 öğrenci ile yarı yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Eldeedilen nicel verilerin analizinde t ? testi kullanılmıştır. Nicel verilerin analiziyapılandırmacı yaklaşımla birlikte çalışma yaprakları kullanılarak zenginleştirilenöğretimin, sadece programda yer verilen çalışmaların uygulanmasına oranla öğrencibaşarısını arttırdığını göstermiştir. Ayrıca nitel verilerin analizi sonucunda çalışmayapraklarının kavram yanılgılarını ortaya çıkarmada etkili olduğu tespit edilmiştir (91sayfa, 2011).Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı yaklaşım, fen öğretimi, çalışma yaprakları. The purpose of this study is to determine the effect of improving effective worksheetsand using worksheets in educational media in teaching the subject ` the structure andthe features of material? which involves in primary school 7th grade Science andTechnology discipline, on the instruction and the achievement of students . The pretestand posttest experimental design was used in the study. The participants of the studyconsists of 58 students (28 of which experimental, 30 of which control) thought inYaylak Primary School 7th Grade in Bozova-Şanlıurfa in 2010-11 Academic year. Fortwo weeks(8 discipline hours ) , the control group was instructed with 5E model ofConstructivist Approach whereas the experimental group was instructed withworksheets in addition to 5E model. The achievement test and semi-structured interviewform were used as data collector devices .The achievement test was carried out aspretest before the study and posttest after the study to both groups. And also semistructuredinterview was carried out with 6 students selected from experimental group .For analysing the acquired quantitive datas t - test was used. The analysis of thequantitive datas showed that the instruction enriched with worksheets in addition toconstructivist approach increased student achievement in proportion to the insructionjust whit carrying out the studies given in programme. Also,in the analysis ofqualitative datas? results, it was determined that worksheets are efficient in concievingthe error in concepts (91 pages, 2011).Key Words: Constructivist approach, science teaching, worksheets
Collections