Show simple item record

dc.contributor.advisorGürbüz, Ramazan
dc.contributor.authorToprak, Zehra
dc.date.accessioned2021-05-09T09:21:17Z
dc.date.available2021-05-09T09:21:17Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/709152
dc.description.abstractİlköğretim seviyesinde eğitim gören öğrencilerin matematik dersinde öğrendikleri aritmetik konularının bir devamı olan cebir konusuna geçiş yaparken belli sorunlar yaşadıkları bilinen bir gerçektir. Araştırmanın amacı; ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin aritmetikten cebire geçişlerini sağlayacak ve bu geçişi kolaylaştıracak etkinlikleri tasarlamak, uygulamak ve bunların cebiri öğrenmeye etkisini değerlendirmektir. Araştırma, 2010?2011 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ili merkez ilçesinde öğrenim yapan bir ilköğretim kurumunda gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında, bu ilköğretim kurumunda 7. sınıf seviyesinde öğrenim gören, deney ve kontrol grubu olmak üzere 2 grup seçilmiş ve bu gruplar araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırma bulgularına göre, 1. dereceden denklemler konusunda etkinlik temelli öğretim aritmetikten cebire geçiş sürecinde öğrencilerin etkin öğrenmelerini sağlamaktadır. Etkinlik temelli öğretimle eğitim alan öğrencilerin, geleneksel yöntemle eğitim gören öğrencilere göre 1. dereceden denklemleri kavramada daha başarılı olmalarından hareketle, sınıfta öğretmen öğrencilerin derse aktif katılımlarını sağlamalı ve onlara sadece rehberlik edici bir rol üstlenmelidir.
dc.description.abstractIt is a known fact that students in secondary school level face some certain difficulties when passing to algebra which is a continuation of aritmetic sucbjects they learn in maths. Designing and implementing activities that will help students concretize abstract concepts in maths during transition from aritmetic to algebra has been seen as factor contributing to students? effective learning of algebra subjects. The study aims to design and implement activities that will ease 7th grade students? transition from aritmetic to transition and to assess effects of these activities on learning of algebra. The study was conducted in 2010-2011 educational year in a state primary school located in Gaziantep province. Within the context of the study, 2 groups of students, one being control and the other experiment group, studying in 7th grade in the school mentioned took part in the study and these two groups constitute the sampling of the research. Considering that students who have received actvitity-based instruction were found to be more succesful than those who have learnt in traditional way, teachers are advised to ensure students? active participation in the class and act only as a facilitator.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAritmetikten cebire geçişi sağlayacak etkinliklerin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
dc.title.alternativeDesignation, implementation and evaluation of activities to ensure transition from aritmetic to algebra
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid410628
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304665
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess