Aritmetikten cebire geçişi sağlayacak etkinliklerin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlköğretim seviyesinde eğitim gören öğrencilerin matematik dersinde öğrendikleri aritmetik konularının bir devamı olan cebir konusuna geçiş yaparken belli sorunlar yaşadıkları bilinen bir gerçektir. Araştırmanın amacı; ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin aritmetikten cebire geçişlerini sağlayacak ve bu geçişi kolaylaştıracak etkinlikleri tasarlamak, uygulamak ve bunların cebiri öğrenmeye etkisini değerlendirmektir. Araştırma, 2010?2011 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ili merkez ilçesinde öğrenim yapan bir ilköğretim kurumunda gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında, bu ilköğretim kurumunda 7. sınıf seviyesinde öğrenim gören, deney ve kontrol grubu olmak üzere 2 grup seçilmiş ve bu gruplar araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırma bulgularına göre, 1. dereceden denklemler konusunda etkinlik temelli öğretim aritmetikten cebire geçiş sürecinde öğrencilerin etkin öğrenmelerini sağlamaktadır. Etkinlik temelli öğretimle eğitim alan öğrencilerin, geleneksel yöntemle eğitim gören öğrencilere göre 1. dereceden denklemleri kavramada daha başarılı olmalarından hareketle, sınıfta öğretmen öğrencilerin derse aktif katılımlarını sağlamalı ve onlara sadece rehberlik edici bir rol üstlenmelidir. It is a known fact that students in secondary school level face some certain difficulties when passing to algebra which is a continuation of aritmetic sucbjects they learn in maths. Designing and implementing activities that will help students concretize abstract concepts in maths during transition from aritmetic to algebra has been seen as factor contributing to students? effective learning of algebra subjects. The study aims to design and implement activities that will ease 7th grade students? transition from aritmetic to transition and to assess effects of these activities on learning of algebra. The study was conducted in 2010-2011 educational year in a state primary school located in Gaziantep province. Within the context of the study, 2 groups of students, one being control and the other experiment group, studying in 7th grade in the school mentioned took part in the study and these two groups constitute the sampling of the research. Considering that students who have received actvitity-based instruction were found to be more succesful than those who have learnt in traditional way, teachers are advised to ensure students? active participation in the class and act only as a facilitator.
Collections