Show simple item record

dc.contributor.advisorNalçacıoğlu, İlhami
dc.contributor.authorKöse, Haluk
dc.date.accessioned2021-05-08T14:27:56Z
dc.date.available2021-05-08T14:27:56Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/708856
dc.description.abstract87 ÖZET 1960 yılından itibaren Batı Avrupa'ya, özellikle Federal Almanya'ya kitleler halinde işgücü göçü gerçekleşmiştir. Bugün yurtdışında, 2 milyondan fazlası Federal Almanya'da olmak üzere, 3.5 milyon Türk vatandaşı yaşamaktadır. Bunun 700 binini 18 yaşından küçükler oluşturmaktadır. Bu vatandaşlarımızın ve çocuklarının sorunlarıyla devletin ilgilenmesi 1982 Anayasası'nın 62. maddesiyle belirlenmiş bir görevdir. Bu görevi gerçekleştirmek için çalışan Dışişleri, Kültür, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlıkları ile Diyanet İşleri Başkanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı gibi kurumlar vardır. Bunlara ek olarak Milli Eğitim Bakanlığı Yurtdışı Eğitim ve Öğretim Genel Müdürlüğü de bulunmaktadır. Merkezde ve yurtdışında örgütlenmiş bulunan Genel Müdürlük, yurtdışında görevlendirlmiş yaklaşık 1100 öğretmenle birlikte, 1300 civarında personelle işlerini yürütmektedir. Genel Müdürlüğün yurtdışındaki vatandaşlarımız ve özellikle çocukları için gerçekleştirdiği en önemli faaliyet; vatandaşlarımızın yoğun olarak yaşadıkları bölgelere Türkçe ve Türk Kültürü dersleri vermek üzere Türkiye'den öğretmen göndermektir. Genel Müdürlük, Bakanlığın yurtdışına açılan penceresi durumundadır. Buna bağlı olarak; dış ve iç burslar vermektedir, Avrupa Birliği, Avrupa Konseyi, İktisadi İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı, Birleşmiş Milletler gibi uluslararası kuruluşlarla MEB'nın ilişkilerini sürdürür ve ortak faaliyetleri yürütmektedir. Yurtdışındaki vatandaşlarımızın ve çocuklarının problemlerine öncelikli olarak eğilmesi gereken Genel Müdürlüğün faaliyetlerini inceleyen bu tez araştırması bazı sonuçları şöyledir;. Yurtdışında faaliyet gösteren devlet kurumları arasında bir koordinasyon yoktur;. Avrupa'daki vatandaşlarımızın çok önemli bir çoğunluğu geri dönmeyi düşünmemektedir. Bu saptamayı gözönünde bulundurmayan hiçbir faaliyetin, vatandaşlarımızın sorunlarına çözüm getirmesi mümkün değildir.. Üçüncü nesil genel olarak Türkçe'yi anlayan fakat konuşamayan bir nesil durumundadır. Sonraki nesiller, ciddi çalışmalar yapılmazsa Türkçe'yi unutmuş olacaktır.
dc.description.abstract88 SUMMARY A mass employee immigration has come into being to west Europe and especially to Germany since 1960. Today apprximately 3,5 million Turkish citizens live in foreign countries, over 2 million of them live only in Germany. About 700,000 of this are teenagers. The duty of being interested in our citizens' and their children's problems was guarenteed by 1982 Constitution, article 62. To accomplish this obligation there are several institutions including Ministries of Foreign Affairs, Culture, Social and Work Safety, Chief of Religios Affairs and State Planning Organization. Another institution is the Ministery of National Education's, General Directorate of Foreign Education and Instruction. General Directorate which is still continuing to its activities, has organized both in and out of the country, with about 1300 personnel, where 1 100 of them are teachers. The most important task accomplished by General Directorate at abroad is; sending teachers to the regions where Turkish citizens and their chidren live in high density in order to provide them with Turkish and Turkish Culture courses. Moreover, it provides internal and external scholarships as well, by being a gateway of the ministry. It also develops relations and executive common affairs between Ministry of National Education and other international counterparts including European Union, European Council, Organization for Economic Cooperation and Development, and United Nations. This study, which aimed to examine the task of General Directorate and its primary obligation to solve problems of our citizens and their children, has the following conclusions;. There is a lack of coordination within the state institutions which act abroad.. A considerable number of our citizens in abroad don't consider to return for good. So, it isn't possible for any action to be successful on finding solutions for the problems of our citizens without taking this determination into account.. The third generation is generally in the position of understanding Turkish language but they couldn't speak. The next generations shall forget completely unless there are any serios efforts taken.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYurtdışındaki işçi çocuklarının eğitimine yönelik Milli Eğitim Bakanlığı Yurtdışı Eğitim ve Öğretimi Genel Müdürlüğü`nün faaliyetleri üzerine bir araştırma (Almanya ve Hollanda örneği)
dc.title.alternativeA Research on the actions of National Education Ministry of General Directory of Abroad Education and Learning Related with the education of the employee's children living abroad
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-24
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmployee's children
dc.subject.ytmNetherlands
dc.subject.ytmGermany
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmChildren of the Turkish workers
dc.identifier.yokid62049
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid62049
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess