Sivas Etnografya Müzesi`nde bulunan yöresel kilimler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
219 9. ÖZET Bu çalışmanın konusunu `Sivas Etnografya Müzesinde Bulunan yöresel Kilimler ` başlığı altında ve büyük bir çoğunluğu yapılan protokol gereği Vakıflar Bölge Müdürlüğü ile İl Müftülüğüne bağlı bulunan yörenin değişik camilerinden toplamak suretiyle ilgili müzeye kazandırılmış olan düz dokuma kilim yaygıları oluşturmaktadır. Bir katalog çalışması niteliğinde ki bu tez kapsamı içerisinde, sayıları yaklaşık beşyüz (500) civarındaki bu kilimlerin incelenmesi sonucu yetmişaltı ( 76 ) adet örnek alınmak suretiyle, geleneksel Sivas yöresi kilimleri, içindekiler bölümünde sunulan konu başlıkları düzeni içerisinde; yöre tespiti, renk, uygulanan dokuma tekniği, malzeme, dokuma kalitesi, motif, kompozisyon vb. otantik teknik ve estetik özellikleri bakımından tanıtılmaya çalışılmıştır. Değerlendirme ve karşılaştırma bölümlerinde ise, incelenen örnekler doğrultusunda Sivas kilimlerinin yöresel teknik ve estetik özelüklerinin belirlenerek diğer bölge ve yörelere karşılaştırılması yapılmış ve bu değerlendirmeler ışığında geleneksel Sivas yöresi kilim lerinin Türk ve Dünya dokuma sanatı içindeki yeri belirlenmeğe çalışılmıştır. Tezin sonucunda konuyla ilgili bir bibliyografya ile çizim ve fotoğraf listesi verilmiş olup, çizim ve fotoğraflar levhalar halinde son kısma eklenmiştir. 220 10.ABSTRACT The subğect matter of this study is what the title suggests `Regional Kilims present in Sivas Ethnography Museum` the materials of the present study were collecteal from vanauy mosgues which are under the aythority of Mufti of Sivas District ( Mufti: the highest religious aythority of the district ) and regional management of historical Foundations by means of a official agreement. These kilims, the magority of whreh gre plain texture, Were handed to the redated Museum. Under the couerage of the present study which is, in asense, a catalog study, about 500 kilims wrth the mentioned features were obserued and analyzed by means of taking 76 of them into considerations as samples. Traditional Sivas kilims are tried to be mtroduced with the classification stated in the content of this present study; regional type, texture technigue, colour, materials, texture quality, preture and composition, authenticity and aesthe. In the sections named `Evaluation` and `Comparison` the regional tecnical and aestheric features of Sivas kilims, in ac cordance with the samples analyzed, are determined, the comparison with the other regions is done. By means of these analyses and determination we tried to state the place of Sivas regional kilims in the Turkish and world texture art. At the end of the thesis we added a detailed bibliography recated with the subğect matter and a list of photography and illustrations. The illustrations are added at the end with tables.
Collections