Nahçıvan Etnoğrafya Müzesi`ndeki düz dokumalar ve anadolu dokumaları ile karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
106 8. ÖZET Bu çalışmanın konusunu `Nahçıvan Etnografya Müzesindeki Düz Dokumalar Ve Anadolu Dokumaları İle Karşılaştırılması` başlığı altında Kafkasya'nın değişik bölgelerine ait olan ve müzede sergilenen düz dokuma yaygılar oluşturmaktadır. Bir katalog çalışması kapsamında değerlendirilebilecek olan bu tez çalışması içerisinde müzede bulunan (28) adet örnek ele alınmıştır. Bu örnekler katalog numarasına göre, yöre tespiti, renk, desen, uygulanan dokuma tekniği, malzeme, kompozisyon gibi teknik ve estetik özellikleri bakımından tanıtılmaya çalışılmıştır. Değerlendirme kısmında incelenen düz dokumaların yöresel, estetik ve teknik özellikleri saptanarak bu dokumaların Türk dokuma sanatı içerisindeki yeri belirlenmeye çalışılmıştır. Karşılaştırma kısmında incelenen kilimler, kompozisyon, desen, renk, bordur uygulaması ve dokuma kalitesi balonundan Anadolu kilimleri ile karşılaştınlmıştır. Bu karşılaştırma sonucunda Kafkas ve Anadolu kilimleri arasındaki benzer ve farklı özellikler tespit edilerek açridanmıştır. Tezin son kısmında konuyla ilgili bir bibliyografya ile çizim ve fotoğraf listesi verilmiştir. Bu listelerde belirtilen çizim ve fotoğraflar levhalar halinde düzenlenerek tezin son kısmına eklenmiştir. 107 9. ABSTRACT The subject of this work, under the title `The Straight Weaving In Nahçıvan Etnography Museum And The Comparison With Anatolian Weawing` is the straigt weawing spread out as a covering which belongs to the different places of Caucasia and which is exhibited in the museum. 28 samples in the museum are examined in this thesis which can be considered within the scape of a catalogue. Fallowing catalogue numbers, these samples are intraduced from the point of view of technigues and aesthetics such as determination of district, colour, deving, application of technigue, materials and compasition. In the evaluation part, the local, aesthetic and technical properties of the examined straight weaving are determined with the aim of evaluating the place of these weavings in Turkish Weaving Art. The kilims which are examined in the comparison part, are compared with Anatolian kilims From the point of view of compasition, desing, colour, edge application and guality of weaving. Conseguently, the similarities and differences between Coucasian and Anatolian kilims are determined and explained. At the last part of the thesis, a bibliography is provided with a list of drawings and photographs. Drawings and photography in this list are added to the last part of the thesis.
Collections