Show simple item record

dc.contributor.advisorTozlu, Necmettin
dc.contributor.authorPolat, Ümit
dc.date.accessioned2021-05-08T14:27:20Z
dc.date.available2021-05-08T14:27:20Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/708705
dc.description.abstractBatı'da Rönesansla başlayan aydınlanma felsefesinin İslâm dünyasına yansıması farklı şekillerde olmuştur. Bu reform hareketi Rusya Müslümanları arasında kendisini `Usul-i Cedid Hareketi` olarak göstermiş daha sonraları Türk topluluklarının bilim ve kültür hayatlarının gelişmesinde etkili olmuştur. Bu Cedidcilik (Yeni Metot) 1880'de tarif edilmiş olup, fonetik metot, dil eğitimi ve öğretimi mekteplerin temel dinamiği olarak ele alınmıştır. Bu reform hareketi Müslümanların hayat tarzlarının da değişmesine sebep olmuştur. Usul-i Cedid hareketinin kurucusu olan İsmail Gaspıralı. açtığı Cedid Mektepleri ile ilköğretimin ıslahı yönünde yeni bir eğitim modeli -Usul-i Savtiye (Fonetik Metot) oluşturmuştur. Usul-i Cedid'e göre yapılanan mektep ve medreselerde hem İslâmiyet, hem de fen bilimleri ile milli kültür ve dil öğretimi yapılmaya başlanmıştır. Bu araştırmada, Cedid mekteplerinde uygulanan öğretim metotları ile günümüz öğretim metotları karşılaştırılmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractEnlighenment philosophy started with Renaissonce in the west reflect differently in he islamic world. This reform motion showed itself as Usul-al jadid Motion' in the Russian Muslims. Later, this improvement scientific and cultural life of the Turkish community. This new method (Usul-al Jadid) was describe in 1880 and taken as basic dynamic of Phonetic Method, languageeducation and teaching. This reform motion caused to change life style of the Muslims, too. Ismail Gaspirah which is the founder of Usul-al Jadid Movement, opened Jadid schools and developed new education model as Usul-i Savtiye for ameliation of primary schools. İslam, science, national culture and language education started all togetger in the schools and theological school followed Usul-al Jadid Motion. İn this study, compparision was made between education methods used in Jadid schools and todays schools. a« ^en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürk dünyasında açılan ilk Cedid mektepleri üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeA Investigation on opened the first usul-al jadid schools in Turkish world
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUsul-i cedid
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmJadid schools
dc.subject.ytmMovement of Jadidism
dc.subject.ytmEducation reforms
dc.subject.ytmPhonetic method
dc.subject.ytmGaspıralı İsmail
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid117121
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113690
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess