Toplam kalite yönetimin Jandarma Okullar Komutanlığında uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma `Jandarma Okullarında görevli Okul İdarecilerinin ve Öğretim Elemanlarının bulundukları okullardaki Toplam Kalite Yönetiminin uygulanabilirliğine ilişkin algılan nasıldır?' biçiminde düzenlenen problemi çözmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni ve örneklemini, 2002-2003 öğretim yılında, Jandarma Okullar Komutanlığı bünyesindeki Jandarma Astsubay Okulu ve Jandarma Uzman Çavuş Okulu'nda görevli Okul İdarecileri, Öğretim Elemanları oluşturmaktadır Araştırmada, araştırmanın bağımlı değişkem olan Okul İdarecileri ve öğretim elemanlarının Toplam Kalite Yönetimi'nin uygulanabilirliğine ilişkin algılarını belirlemek işin Balcı (1998) tarafından geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılarak geliştirilen `Toplam Kalite Yönetimi Ölçeği Uygulanabilirliği` izin alınarak Jandarma Okullarına uyarlanarak kullanılmıştır. Veriler, bilgisayar ortamında ve SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada yüzdeler, frekanslar, aritmetik ortalama, standart sapma, t- testi, varyans analizi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi de 0.05 olarak alınmıştır. İstatistiksel analizler sonucunda şu bulgular elde edilmiştir. Okul İdarecileri ve Öğretim Elemanlarının algılarına göre Toplam Kalite Yönetiminin uygulanabilirlik düzeyi Jandarma Astsubay Okulu ile Jandarma Uzman Çavuş Okulu arasında anlamlı fark saptanmamıştır. 224Okul İdarecileri ve Öğretim Elemanlarının algılarına göre Jandarma Okullarında, Toplam Kalite Yönetiminin uygulanabilirlik düzeyi müşteri beklentileri, müşteri ihtiyaçlarım anlama ve bilgi edinme mekanizmaları, Formal performans standartlarının varlığı, iç müşteri ilişkilerini destekleyici mekanizmalar, iç müşteri ilişkileri yönetimini engelleyen faktörler ve iç çevre-kültür, alt boyutları açısından anlamlı fark saptanmamıştır. Jandarma Okullarında Toplam Kalite Yönetimi (TKY)'nin Uygulanabilirlik Düzeyinin Görev Değişkenine Göre Durumu gruplar arasında anlamlı bir fark saptanmamıştır. 225 ABSTRACT This study has been done in order to solve the problems `How is the perception of the school executives and instructors in regard to the applicability of Total Quality Management in their respective schools?` Seventy-five schools' administers and instructors, who are employed in Gendarme Schools, constitute the universe and sampling of the research. In the research, the questionnaire of the Applicability of the Total Quality Management, developed by Balcı (1998) by testing the validity and reliability, was adjusted and used in Gendarme Schools so as to identify the perception of the executives and instructors who were the dependent variances of the research with respect to the applicability of the total quality management. The data were analyzed in the computer medium by using SPSS statistical program. In the study, percentages, frequencies, arithmetic mean, standard deviation, t- test, variance analysis, the least significant difference technique methods were used. The significancejevel was taken as 0.05 through statistical analysis. The following results were obtained: I. According to the perception of school executives and instructors, no significant difference was identified in the sub-dimensions of customer demands, understanding customer's needs and getting informed mechanisms, availability of formal performance standards, mechanisms supporting internal customers relations, factors preventing the management of internal customers' relations and internal environment-culture. 226II. For the applicability level of Total Quality Management in the Jandarma Schools according to the perception of school executives and instructors, no significant difference was identified as regard to the duty variance through the other variances. 227
Collections