İnanç ve ibadetin temel kavramları (Semantik bir inceleme)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
122 ÖZET Semantik bir milletin, kültürünü, düşünce dünyasını ve hayata bakışını anlamamıza yardım eden bir bilim dalı olarak ülkemizde yeni, yeni gelişmeye başlamıştır. Semantik açıdan Kur'an'daki inanç ve ibadet ile ilgili kavramlara baktığımız zaman İslam'ın dünya görüşünü daha kolay anlayabiliriz. İslam düşüncesi tek ve gerçek ilah olan Allah kavramı etrafında şekillenir. O her şeyin yaratıcısı olarak, kainatın Rabbidir. İslam düşüncesinin temelini Allah'ın varlığına ve birliğine iman etmek oluşturur. Allah'a iman onun gösterdiği yola girmek, onun nimetlerine şükretmek ve sınırsız bir boyun eğişle teslim olmak anlamlarına gelir.zaten bütün peygamberlerin ve son peygamber Hz. Muhammed'in tebliğ ettikleri dinin adı da, bu anlamda İslam'dır. İslam düşüncesinde inançsızlık, küfür, şirk ve nifak şeklinde tezahür eder. Küfür, Allah'ın nimetlerini görmezlikten gelerek, ona nankörlük etmek, onun yolunda sapmak ve emirlerinden çıkmaktır. Allah'a mülkünde ve hükmünde ortaklar tanımakta şirk olarak isimlendirilir. Nifak ise, inanç açısından iki yüzlü olmaktır. Bütün bunlar ilahi azabı gerektiren davranışlardır. Allah'a imandan sonra inanç esaslarım, peygamberlere, meleklere, kitaplara, kadere ve ahiret gününe iman oluşturur. İslam'dan önce cahiliyye Arapları arasında bozuk bir şekilde meleklerin varlığına inanç mevcut idi. Fakat onlar peygamberlerin varlığına ve ölümden sonra dirilmeye asla inanmıyorlardı. İslam düşüncesinde Müşrik Arapların en fazla karşı çıktığı noktalarda bunlar olmuştur. İmandan sonra, inancın gereği olarak yerine getirilmesi gereken ibadetler, İslam'da temel olarak, namaz, oruç, zekat ve hac olarak uygulanmaktadır. Diğer semavi dinlerde de bulunan bu ibadetler zamanla tahrif edilmiştir. Fakat İslam'ın gelişiyle bu ibadetler yeni bir boyut kazanmıştır. 123 ABSTRACT Semantics, an academic branch which contributes greatly to our understanding of the cultural and ideological world as well as the point of view of a nation, has newly come to be developed as a branch of science in our country. Islamic point of view can best be understood through semantic studies of the concepts related with worship and faith revealed in the Koran Islamic thought is shaped within the framework of a single god which is real and unique that got is the lord of the universe and the creator of ever thing. The basis of Islamic thought constitutes the existence and the uniqueness of Allah, that single god. Believing in that god necessitates one to submit to such a god's will and to gratiate the subservience given by this god. This is the reason why the word Islam, interpreted as submission, and practiced by Hz Mohammed is denoting such a meaning. Disbelief manifests itself as diffidently, polytheism, and separatism. Disbelief is indicated in the form of denial of god's blessings and thus results in adversity to the wrong path polytheism is to find co owners in the kingdom of God Separatism is the possession of double dealing act. All these deeds necessitate divine punishment The fundamental principles of belief in prophets, angels, divine books, destiny and the doomsday. Be for Islam, there was a much degenerated version of belief in angles. However, they didn't belief in prophets or the day of judgments after death. The polytheists of the chiliad period before Islam in Arabia peninsular were against a pure belief in prophets and the Day of Judgment. After belief in God Islam Necessitates a person to pray, fast, give alms and do pilgrimage. Such prays have been tainted by human error in the other religions. But Islam has remained pure in a newly dimensional belief based on monotheism.
Collections